چهارشنبه 25 مهر 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

منو سخنرانی مکتوب

ENGLISH shiaquest

منو بهداشت و سلامت

 دفاع از حجاب توسط افراد حتی دینداران با چالش های بسیار مواجه است.               حجابی که در زمان رضا خان با زور نتوانستند از سر زنان جامعه ما بردارند الآن بعضی با دست خود در حال کنار گذاشتن آن هستند.

پیامبر فرمودند : هیچ فتنه ای خطرناک تر بر امت من، از فتنه ی بی حجابی زنان نیست.

حجاب دارای مراحلی است. اول اینکه حجاب فقط پوشش با چادر وغیره  نیست . بلکه چشم دارای حجاب است. پا دارای حجاب است... . قرآن برای هر کدام حرف دارد.

زن از بالا ترین نعمات الهی است. ویژگی زن در قرآن ، آمده است که : مایه آرامش است. البته اگر از حد الهی خارج نشود مایه ی اضطراب و فساد است. همان گونه که جامعه شناسان در حال حاضر مطرح می کنند پشت هر جرم و جنایتی یک زن می باشد.

محور و پایه ی مبحث ما قرآن است. استناد ما در حجاب به آیات قرآن کریم است. قرآن کریم در امر حجاب به تعبیر من سنگ تمام گذاشته است. شما در مورد احکامی همچون نماز می بینید که به بیان کلیات در مورد آن اکتفا نموده است. اما در حجاب ، جزئیات آن حتی بیان گردیده است.

آیه اول در مورد حجاب ، مرحله اول آن را بیان می کند. سوره ی مبارکه ی نور، (و قل للمؤمنات یغضضن من ......) این آیه 5 مطلب دارد.

نکته ی اول : همان طوری که مردان نباید به زنان نگاه ریبه کنند ، زنان هم هم بلی چشمان خود را از نگاه هوس آلوده حفظ کنند.

نکته ی دوم : دامن خود را حفظ نمایند به جز موارد استثناء همچون امر به طبابت نباید عورت خود را به غیر از همسرش نشان دهد.

نکته ی سوم : زینت های خود را آشکار نکنند ، مگر به محارمش.

نکته ی چهارم : روسری خود را بر روی گردن و گوش هایشان بیندازند.

نکته ی پنجم : محارم زن را عنوان می کند که می توانند زینت هایشان همچون موی سرشان را آن نشان دهند.

در اینجا یکی از محارم را ، زن هایشان عنوان می کند. با توجه به بخش های قبلی ، همه ی زن هارا محرم همدیگر نمی داند. بلکه زن های مؤمن را محرم زن های مؤمن می داند. اما چرا؟ مگر چه فرقی بین زن مؤمن و غیر مؤمن وجود دارد؟

اما صادق (علیه السلام) فرمودند : « زن های مؤمن سزاوار نیست موی سرش را بین زن های یهودی و مسیحی نشان دهند.» زیرا ممکن است اینان زینت های زن های مؤمن را برای شوهرشان توصیف کنند. لذا بعضی فقهاء این امر را حرام و برخی دیگر مکروه عنوان کرده اند

 

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group