شنبه 3 آذر 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

منو سخنرانی مکتوب


شماره درس: 208

تاريخ درس: ۱۳۸۲/۲/۲۴

متن درس:

اعوذ باللّه‏ من الشيطان الرجيم. بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. رب اشرح لى صدرى و يسر لى امرى و احلل عقدة من لسانى يفقهوا قولى.

بحث روزهاى چهارشنبه ما رسيد به يك بحث فوق العاده مهمى و آن بحث نفاق دو زبانى دو چهره‏اى دو حرفى دل با زبان نبودن و اين گناهش خيلى بزرگ است قرآن شريف راجع به تحريف «يحّرفون الكلم عن مواضعه» خيلى پا فشارى دارد و اين تحريف همان نفاقى است كه جلسه قبل منقسم كردم به اقسامى تحريف در كلم هم اقسامى دارد مثل همان نفاق و گناهش خيلى بزرگ است قرآن شريف اولاً اين تحريف كلم را راجع به هر سه قسم نسبت مى‏دهد به يهود كه اين خود يك نكته است اينكه اگر يك مسلمانى هم يك تحريغ كارى در او باشد اين همان يهودياست يا يهودى اعتقادى يا يهودى حكمى و اين اولاً «يحّرفون الكلم عن مواضعه» را وقتى برويم در قرآن مى‏بينيم كه همه‏اش را نسبت داده است به يهود «و من الّذين هادوا يحرفون الكلم ه عن مواضعه» بعد هم گناهش را خيلى بزرگ حساب كرده است در دنيا مورد لعن خدا كه آن بالايش گفته است كه ما بوزينه‏اش كرديم ما خوكشان كرديم بعد هم نابودشان كرديم كه در آيات ديگر مى‏فرمايد«يلعنهم كما لعنّا اصحاب السبت» نساء(47) اين از نظر دنياشان كه معلوم مى‏شود اين نفاق اين تحريف كلمه كه عاقبت ندارد بالاخره انسان را كور دل لجوج عاقبت نابخير اگر به جاهاى بالا ترسد از نظر صفت انسانيت سلب صفت انسانيت آمدن صفت خوكيت برايشان صفت ميمون برايشان قرآن راجع به آخرتش هم مى‏فرمايد كه در وقتى كه وارد قيامت مى‏شوند «نطس وجوه على اعقابهم» اينها صورتها به پشت گردن به رو اين جور وارد محشر مى‏شوند كه در روايات ما آمده بعضى هاشان دو زبانى وارد مى‏شوند و آتش مثل تنور از دهان اينها بيرون مى‏آيد دوزبانى، دوزبان آتش براى اينكه دو زبانى بودن در دنيا لذا آن تجسم عمل در اين آيات تحرف كلمه آمده و تجسم عمل به تناسب فرموده است كه صورتشان را از نظر ظاهر نابود مى‏كنيم و صورتها به عقب بر مى‏گردد و پشت سر به جلو اين هم از گناهش تحريف در كلمه را قرآن منقسم مى‏كند به سه قسم يك قسمت افرادى كه اصلاً دين ندارند و دين را مورد مسخره قرار مى‏دهند كه در سورهه نساء آيه 47 همين را مى‏فرمايد اين يهودى‏ها تسليم شده بودند آنوقت پيغمبر را مسخره مى‏كردند اينها مثلاً قرآن مى‏گويد كه به پيغمبر مى‏گفتند سمعنا اما توى دلشان يا سر زبانى مى‏گفتند اما اطاعت نمى‏كنيم يا به زبانشان مى‏گفتند واسمع اما سرزبانى مى‏گفتند غير مسمع بشنو كهمى دانيم نمى‏شنويد مسخره مى‏كردند يا اينكه راعنا يعنى فانظرنا يا اينكه تلطف كن به ما يا اينكه مى‏گوييم تو تعارقها تلطف كنيد لطف داريد اينها به پيغمبر به حسب ظاهر مى‏گفتند لطف كنيد و به جاى راعنا مى‏گفتند راعّنا يعنى چرا مردم را تحميق مى‏كنيد چرا مردم را گول مى‏زنيد اينجورى كه از نظر قرآن مى‏نشستند با منافقين اينها خودشان هم از منافقين بودند و جلسهداشتند توى جلسه به تناسبى چيزى درست مى‏كردند براى مسخره كردن مسلمانها براى مسخره كردن اسلام اول سوره بقره مى‏نشستند مى‏گفتند كه ما با شما هستيم حالا چه كار بايد بكنيم مى‏گفتند بريد مسلمانها رامسخره بكنيد و مى‏گفتند اگر ما به مسلمانها مى‏گويممسلمان هستيم مسخره شان كرديم همه اينها را در حاليكه همه يهودى‏ها كه نبودند مسلمانها هم بودند منافقين ولى اين نسبت دادن به يهود يعنى اين كسانيكه هم فكر يهود هستند يهودى هستند اينهايكه نفاق دارند در حقيقت دين ندارند راستى دين نيست اما دين نيست هیچی جايش يهودى گرى هست اين يك قسمت از تحريف كله است كه لفظ را مى‏گفتند از لفظ چيز ديگرى برداشت مى‏كردند از قرآن سوء استفاده مى‏كردند كه قرآنمى فرمايد آيات محكم داريم متشابه داريم «فأما الّذين فى قلوبهم زيغ فيتّبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنه وابتغاء تأويله» [1] اينها مى‏خواستند يك كارى بكنند مردم را گمراه بكنند فقط يك مستمسكى از قرآن به نفع خودشان به ضرر مسلمانها درست بكنند اين قسمت تحريف كه ماها هم خيلى بايد مواظب باشيم كه اين تحريف كلمه را نداشنه باشيم مخصوصا در قرآن مخصوصا در روايات مواظب باشيم روايات را سر خودى به نفع هوى هوس قرآن را سرخودى برنفع هوى و هوس يك دفعه معنا نكنيم و زيادهم بوده در بوده در ميان ما اهل علم كه سر خودى و مسئله مى‏گويد هم روايت معنا مى‏كند هم قرآن معنا مى‏كند سواد ندارد قرآن معنا مى‏كند سر خودى مسئله مى‏گويد نسبت به مرجع هم مى‏دهد و قرآن كه نمى‏خواهد بگويد چهار تا يهودى نا جنسى بودند در زمان پيغمبر بودند و آمدند پيغمبر را مسخره مى‏كردند اينكه قرآن نيست اينكه گفتن ندارد قرآنى كه مى‏گويد من علم ماكان و مايكون و ما هو كائن قرآنى كه مى‏گويد من مى‏توانستم بشر را ادراه يكنم تا روز قيامت نمى‏خواهد كه يك تاريخ بگويد قرآن كه يك كتاب تارخ نيست مى‏خواهد الگو درس بدهد مى‏خواهد بگويدمردم منافق چنين هستند كه اصلاً دين ندارد اما داغ‏تر از همه متدينين از نظر اظهار دليلش خود در آورى‏ها كه از قرآن استفاده مى‏كند دليلش خود در آورى‏ها كه از نست رئايت نسبت به ديگر روايات مى‏دهد نسبت به مراجع مى‏دهد و بالاخره چند تا عوام جمع مى‏كند و اين عوام‏ها را گول مى‏زند با خود در آورى‏ها شيرين زبانى‏ها همين شيرين زبانى خها را قرآن همين جا اورده «ليّا بالسنتهم وطعنا فى الدين» اينها وارونه نشان مى‏دادند لفظ را مى‏گفتند معنا چيز ديگر اراده مى‏كردند قسمت اول نفاق است كه قسمت اول تحريف كلمه است قسمت دوم تحريف كه اين هم باز قرآن رويش خيلى پا فشارى دارد اينكه مسلمان است اما لجاجت مى‏كند زير بار نمى‏رود در مقابل حق و حقيقت قيام مى‏كند و بالاخره مى‏رسد به آنجا كه حرف پيغمبر را نمى‏شنود دو آنچه خودش مى‏خواهد مى‏گويد نه آنچه پيغمبر گفته است حالا ولو اينكه مسلمان اين نفاق به اين معناى كه عقيده ندارد نه عقيده هم هست اما زير بار نمى‏رود تعجب هم نكنيد نگويد چه جور مى‏شود حضرت موسى آنهمه معجزه اما باز هم اينها زير بارش نرفتند قرآن براى همين آمده كه بگويد زير بارش نرفتند نمى‏رفتند چه جور مى‏شود پيغمبر اكرم را قبول داشته باشد اما زير بار نرود سقيفه بنى ساعده مى‏گويد پيغمبر اكرم را قبول داشتند دو ماه قبل پيغمبر اكرم گفت على، گفتند پيغمبر اكرم اشتباه كردهاست ما هم مى‏گوييم عمر، تعجب نكنيد خودمان هم همين مردم حرف مراجع را نمى‏شنوند در حاليكه مراجع راهم قبول دارند مراجع را دوست دارند پيغمبر رادوست دارند امام حسين عليه‏السلام را تا سر حد عشق دوست دارند اما حرف امام عليه‏السلام را نمى‏شنوند يعنى حرف مراجع را نمى‏شنوند حرف دين را نمى‏شنوند اين نفاق اين جورى قرآن هم اول سوره بقره اين بنى‏اسرائيل را نقل مى‏كند كه راستى هم حالا انسان مى‏بيند وقتى برود توى اين اراذل و اوباش‏ها توى اين افرادى كه حالا پيدا شده‏اند راستى همه چيز را زير مسئله مى‏برند آدم برود مى‏بيند راستى چه مسئله‏ها بوده چه مسئله‏ها هست تا روز قيامت اين انسان دو پااگر خراب بشود واى اين انسان اگر لج بكند اگر بخواهد حرف خودش را به كرسى بنشاند و قرآن نقل مى‏كند اين حضرت موسى بعد از آن عصااژدها شدن فهميدند بعد از آن آمدند سر رود نيلجاده باز كردند آنها رفتند آن طرف ديدند بعد هم توى بيابان برايشان چلو كباب آمدن هر روز و چشمه‏هاى آب با عصاى موسى پيدا شدن روى سنگ ديدن و بالاخره حرف موسى را نشنيدند تا در وادى طور سرگردان شدند ديدند حالا بنا شد توبه شان قبول باشد قرآن مى‏فرمايد به حضرت موسى خيلى چيز مختصرى گفت ار خدا عذر خواهى كنيد بگويد «الهم اغفرنا» خدايا چهل سال به اين پيغمبر خدا اذيت كرديم با اين همه معزه خدايا غلط كرديم «الهم اغفرنا» فرمودند از همين درب در بيت المقدس بوده است از آن درى كه نشان داد گفت از اين درب وارد بشويد بگويد حطه قرآن مى‏گويد حطه نگفتند تبديل كردند لفظى را به لفظ ديگر اما چونكه خيلى بد لفظى بوده قرآن لفظش را نقل نمى‏كند مثلاً بعضى نه اينكه اين جور باشد لز باب تشبيه گفت يك چيزى كه شبيه به حطه است مى‏گفت حنطه حنطه حنطه وارد شدند فحش دادندئ به خدا نه اينكه خدا را قبول نداشته باشند آن معجزه‏هاى خدا را قبول داشتند نه اين كه پيغمبر را قبول نداشته باشند آن معجزه‏هاى پيغمبر پيغمبر را قبول داشتند نمى‏شد كه از نظر دل حضرت موسى را قبول نداشته باشند در حاليكه عصاى دستش اژدها شده است مى‏ديدند حس است چهل سال معجزه حالا حضرت موسى به اينها مى‏گويد بگويد الهم اغفرلنا به جاى حطه «بدل الذين قولاً غير الذى قيل لهم» كه مى‏گوييم از بس لفظ جسارت‏آميز است اصلاً قرآن نقل نكرده است روايات ما اصلاً نقل نشده كه اينها چى گفتند چون بد بوده اصلاً نقل نكردند اما تحريف كلمه بوده است تا اين اندازه قرآن مى‏گويد تحريف كلمه كه قرآن مى‏گويد يك وقت انسان مى‏رسد به اينجا اگر لج كند اگر صفت رذيله‏اى در او حكم فرما باشد در مقابل پيغمبر مى‏ايستد حرف پيغمبر رانمى شنود و به جاى حطه حنطه مى‏گوى مسخره كى كند در حاليكه قبول هم دارد راستى قبول دارد اما تحرف كلمه هم دارد مسخره گى هم دارد دين را مسخره مى‏كند پيغمبر خدارا مسخره مى‏كند و اين هم هميشه بوده الان خيلى هست توى اين زمان ما تحريف كلمه به صورت اول و دوم الان خيلى است كه انسان اگر بميرد راستى از اين تحرف‏ها جا دارد از هر شمشيرى از نيزه‏اى از آدم با غيرت آنهايكه غيرت دينى دارند راستى از هر شمشيرى بدتر است تحريف سوم تحرف عملى كه اين هم خيلى بداست و تحرف عملى معنايش در قانون است يعنى از قانون سوء استفاده كردن حالا اين قانون طلبه گى باشد يا قانون بازارى قانون عرفى باشد يا قانون اسلام از قانون سوء استفاده كردن مى‏گويند تقلب در قانون واين تحريف است اين كار يهود است قرآندر اين باره خيلى داغ كه حالا چه جور همشده مه موستوجب گناه هم هستند نمى‏دانم قضيه اصحاب سبط را دو سه جا هم نقل مى‏كنند اين تكرار دليل ير اهميت مطلب تكرارهاى قرآن يعنى امر خيلى مهم است بهحسب ظاهر چيزى نبو و آن اين بود كه پيغمبر خدا به بنى اسرائيل كه در كنار دريا زندگى مى‏كردند گفتند هر روز ماهى نگيريد جمعه ما شنبه اينها بود گفتند شنبه‏ها ماهى نگيريد و اينها ظاهرا از پيغمبراشان مى‏ترسيدند اينجور نبود مثل حضرت موسى كه ازشان نمى‏ترسيدند مثل اينكه از پيغمبرشان مى‏ترسيدند گفتند چشم اما يك حوض‏هاى كندند كه اين حوض‏ها دريا بهش مسلط بود اما پايين‏تر از دريا بود و يك دريچه براى حوضچه‏ها گذاشتند و روز شنبه ماهى‏ها مى‏آمدند توى حوضچه‏ها و ديگر نمى‏توانستد بروند بيرون دريچه داشت آمدنشان درست اما رفتنشان ديگر نمى‏شد روز يك شنبه مى‏آمدند ماهى‏ها را مى‏گرفتند قرآن مى‏فرمايد كه اينها سه قسمت بودند يك قسمتشان امر به معروف مى‏كردند نهى از منكر مى‏كردند بى تفاوت نبودند هى مى‏گفتند اى مردم نكنيد تقلب در قانون است مسخره گى پيغمبر است نكنيد نمى‏شنيدند يك دسته هم مثل ما بى تفاوت بودند هرچه مى‏كردند ما هم بى تفاوت بوديم يك دسته هم ماهى گيرها قرآن مى‏فرمايد آنها كه نهى از منكر مى‏كردند شب بيرونشان كرديم و اين بى تفائت‏ها را با آن ماهى گيرها را عذاب خدا آمد اينها بصورت بوزينه، خوك شدند بعد هم نابود شدند اين حالا چى بوده نمى‏دانم ديگر در روايات نيامده قرآن ندارد اما بالاخره به ما مى‏فهماند كه تقلب در قانون گنتهش خيلى بزرگ است اينها مى‏گفتند ما روز يك شنبه ماهى مى‏گيريم كارى به شنبه نداشتيم و متأسفانه اين تقلب در قانون هم در ميان ما زياد شده است‏ربا مى‏خورد مثل آب بدتر از ربا خورها يك كلاه شرعى سرش مى‏گذارد رشه مى‏گيرد بالاتر از آن رشوه گيرها اما يك كلاه به عنوان هديه كه پيغمبر مى‏فرمايد هديه همه اينها را پيغمبر اكرم خبر دادند كه يك وقت مى‏آيد مردم بى تفاوت مى‏شوند يك مى‏آيد مردم بى تفاوت مى‏شوند يك وقت مى‏آيد مردم بى تفوت مى‏شوند يك وقت مى‏آيد كه مردم تحريف در كلمه مى‏كنند يك وقتى مى‏آيد مردم ربا رابه عنوان قرض الحسنه مى‏خورند يك وقت بيايد مردم رشوه را به عنوان هديه بخورند سلمان هم هى تعجب مى‏كرد مى‏گفت يا رسول اللّه‏ يعنى چنين مى‏شود مى‏فرمودند آرى، آرى، آرى و اين هم يك نفاق است تقلب در قانون است و حالا مسئله فقهى چى ما فقها شما فقها خيلى كارها مى‏توانيد بكنيد اما مسئله يك حرف است اما مسئله اخلاقى كه آيا اين مقبوض خدا هست يا نه محبوب خدا است يا نه اينها را جدا از هم بايد كرد بحث فقهى را بگوييد دو تا معامله است طورى نيست اما بحث اخلاقى ربا خورى است همان ديروز به من مى‏گفت كه (تلفن كرده بود از مهاباد) كه يك موسسه دولتى دو ميليون به من مى‏دهد اما سه ميليون از من مى‏گيرد اين كار را بكنم يا نكنم رباخورها مى‏گفت تومان ده شاهى بعد هم مى‏گفت سنگ را مى‏آورد مى‏گفت توى سرم بزن اما نرخم را نشكن اما اينجا ديگر بير بير اما به عنوان اسلام اسمش را يك اسم مقدس انتخاب مى‏كنند روى موسسه با همين اسم مقدسذبا مى‏خورد مثل آب بيربير اقلاً اگر صدِ ده صدِ بيست اما نه اين طور و اينها تقلب در قانون است اين تحريف كلمه عن مواضعه است اينها نفاق است گناهش خيلى بزرگ است ما چرا بايد اينقدر بد بخت باشيم بى تفاوت كارهاى بدمان پروردگار عالم راجع به دو چيز خيلى غيرت دارد يكى راجع به دينش خدا غيرت دارد ونمى گذرد دينش را كه حفظ مى‏كند مى‏كند به اندازه‏اى دين پيشش اهميت دارد كه حاضر است امام عليه‏السلام فداى دين بشود اما اگر راستى با دين جنگيد نابود مى‏شود لذا اينها اين پياده نظامهاى آمريكا كه با دين مى‏جنگند من به شما قول مى‏دهم كه صد در صد نابود مى‏شوند بعد هم نابود مى‏شوند همخودشان نابود مى‏شوند هم حزبشان بد نابود مى‏شوند يكى ه راجع به ظلم، خدا از ظلم ظالم نمى‏گذرد انوقت يك چيزى كه به شما نقل بكنم آقا امام زمان (عج) هم از دوچيز نمى‏گذرند يكى از تشيع اصلاً امام زمان غايب هستند و اين هم مصائب دارند امام زمان الان خيلى مصائب دارند من و شما كه قطره‏اى از درياى ايمان امام زمان را داريم اينقدر ناراحت نيستيم معلوم است امام زمان هم خيلى ناراحت هستند از اوضاع و احوال و ايشان از دو چيز نمى‏گذرنديكى از تشيع اگر كسى بخواهد به تشيع ضربه بزند نابود خواهد شد يكى هم راجع به روحانيت اينها را دوست دارد روحانيت را حالا ولو اينكه بدهم در او باشد اما روحانيت را دوست دارد جيره خوار امام زمان هستيم همه مان و اين جيره خوارها را دوست دارد و هر كه با اين جيره خوارها در بيفتد ور مى‏افتد رضا شاه با روحانيت در افتاد بزرگان بهش مى‏گفتند مرحوم حاج شيخ بهش پيغام داد با آخوند در نيفت نابود مى‏شوى حرف نشنيد اما يك دغعه كار رسيد به آنجا كه يك ساعتن چشم باز كرد ديد كه عجب نابود شده است آمد توى همين اصفهان رفته بود توى منزلى همين دنال رودخانه صاحب منزل مى‏گفت توى منزل من راه مى‏رفت و هى مى‏گفت اعلا حضرتا، قدر قدرتا، شاهاشاها رضاه شاه يك لفظ چهار وادارى هم آخرش مى‏گفت دو دفعه هى مى‏گفت و آن لفظ چهار وادارى را هم تكرا مى‏كرد بالاخره بردندش آن جزيره تنها آن جزيره هم درد بى درمانى گرفت درد مسرى بعد سگها هم پهلويش نمى‏رفتند آنوقت يك تكه نان مى‏انداختند مثل همان سگ مى‏انداختند جلويش و اين مى‏خورد و له له مى‏كرد تا مردبا اخوند نمى‏شود در افتاد لذا من از شما تقاضا دارم يك دفعه كارى نكنيد ضرر به روحانيت بخورد اين گناهش كه خيلى بزرگ است اثر وضعى هم دارد و الا كل حال نفاق كه امروز تعريف كرديم منقسم مى‏شود به سه قسم گناهش خيلى بزرگ است اثر وضعى دارد اثر وضعى هم خيلى بزرگ است. خدايا به حق آقا امام زمان قسمت مى‏دهيم صفا، صميميت، صداقت، حقيقت يابى، حقيقت جوى به همه ما عنايت بفرما.

و صلّى اللّه‏ على محمد و آل محمد.

 

 

 

[1] ـ سوره آل عمران، آيه 7.

 

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group