چهارشنبه 25 مهر 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

اگر قرآن را قبول دارید باید زرتشتی بشوید!!!

دین مورد رضای خدا

الله در قرآن دستور داده است که باید زرتشتی بشوید:
بعضی ها برای اثبات اعتقادات  خودشان از هر وسیله ای وبه هر صورتی که شده (مغالطه )استفاده کرده تا عده ای را گمراه یا به اشتباه بیاندازند! به عنوان مثال برای اثبات دین زرتشتیت از آیات قرآن کریم استفاده می کنند!
آن ها فکر می کنند که می توانند خورشید اسلام را با این چنین گرد و غبار هایی بپوشانند و جلوی تلألو  نور تابان هدایت این خورشید فروزان را بگیرند! به همین دلیل به بررسی قسمتی از این گرد و غبار ها می پردازیم که خوانندگان محترم ببینندکه چطور برای اثبات اعتقادات خود از هیچ چیزی فروگذار نیستند!
 و اما حرف آن ها :
هموطنان خوب ایرانی من.

اگر قرآن را قبول دارید و باور دارید که قرآن را الله فرستاده است و محمد ابن عبدالله رسول الله است، بدانید که الله دستور داده که شما باید زرتشتی بشوید. تعجب نکنید. این دستور صریح الله است و چندین بار آن را در قرآن تکرار کرده است تا جای هیچ شک وشبهه ای نباشد که ایرانی ها نباید از محمد پیروی کنند و باید از پیغمبر خودشان که زرتشت است پیروی کنند. من در اینجا آیه های قرآن را برایتان تکرار میکنم:

سوره ابراهیم، آیه ۴

وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا بِلِسَانِ قَوْمِهِ لِيُبَيِّنَ لَهُمْ ۖ فَيُضِلُّ اللَّـهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ

ما برای هیچ قومی پیغمبری نفرستادیم بغیر از پیغمبری که به زبان آنان سخن بگوید.

و بنابراین محمد برای ما پارسی زبانان فرستاده نشده است. پیامبر پارسی زبان زرتشت بود.

در مورد این استدلال  باید گفت که ابتدا بایداین سوال مطرح شود که آیا می توان نبوت  و پیامبر بودن زرتشت را ثابت کرد!چون  در استدلال ،پیامبر بودن زرتشت را  مسلم گرفته شده در حالی که این خود اول بحث است که آیا زرتشت پیامبر الهی می باشدیا نه ؟!!
این در حالی است که دیدگاه های گوناگونی در این ضمینه وجود دارد از جمله اینکه نبوت زرتشت را نمی توان اثبات کرد!
اما مطلبی که باید به آن توجه داشت این است که زمانی که  از قرآن یا کتاب دیگر استدلال آورده می شود باید با توجه و آگاهی کامل نسبت به  آیات دیگری که در این زمینه آمده ،باشد!  این صحیح نیست که به یک تکه از کتاب یا تعدادی از آیات استناد  شود بدون توجه به قسمت ها و آیات  دیگر !
 به عنوان مثال در قرآن آیه ای آمده که ضم می کند نماز گزاران را (ویل للمصلین) "۴ماعون"
اما در موارد متعدد دیگر تاکید بر اقامه نماز دارد!

انني انا الله لا اله الا انا فاعبدني و اقم الصلوة (۱۴سوره طه)

 آیه ۴ سوره حضرت ابراهیم نیز از همین قبیل آیات می باشد یعنی باید با آیات دیگر بررسی شود!
 اگر بپذیزیم که کلمه لسان که در آیه آمده است به معنای زبان باشد و نیز بپذیریم که زرتشت  پیامبر باشد و اگر قائل باشیم  که زرتشت زبانش فارسی باشد و نیز تمام ایرانیان زمان زرتشت، فارسی زبان بودند!این دین و این پیامبر تا قبل از اسلام می باشد!
چون آیات قرآن بیان می کنند که تمام پیامبران الهی باید به پیامبر آخر زمان ایمان آورده ، او را یاری کنند و نیز اگر کسی دینی غیر از اسلام داشته باشد هیچ چیزی از او قبول نمی شود!
وَإِذْ أَخَذَ اللّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّيْنَ لَمَا آتَيْتُكُم مِّن كِتَابٍ وَحِكْمَةٍ ثُمَّ جَاءكُمْ رَسُولٌ مُّصَدِّقٌ لِّمَا مَعَكُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَلَتَنصُرُنَّهُ قَالَ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَي ذَلِكُمْ إِصْرِي قَالُواْ أَقْرَرْنَا قَالَ فَاشْهَدُواْ وَأَنَاْ مَعَكُم مِّنَ الشَّاهِدِينَ ﴿۸۱﴾ آل عمران
و چون خداوند از پيامبران پيمان گرفت كه بحق اين كتاب و حكمت كه بشما داده‏ام چون پيغمبرى بسوى شما آيد و آنچه را با شماست تصديق كند بدو ايمان آريد و وى را يارى كنيد. گفت آيا نپذيرفتيد و تكليف مرا بگردن گرفتيد؟ گفتند پذيرفتيم.
گفت گواه باشيد و من نيز با شما گواهم.
وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ ﴿۸۵﴾ آل عمران
هر كس جز اسلام دينى ديگر انتخاب كند هرگز از او قبول نخواهد شد و او در آخرت از زيانكاران خواهد بود.
این آیات بیان می کند که تمام پیامبران وظیفه داشتند که به پیامبر آخر الزمان ایمان آورده و ایشان را یاری کنند!
از آن جا که  پیامبر آخر الزمان در زمان ایشان نبوده لذا یاری کردن آن ها به این نحو می باشد که بشارت دهند به ظهور ایشان!
و در آیه ۸۵ به صراحت و واضح بیان می کند که اگر کسی غیر از اسلام دینی را داشته باشد هیچ چیزی از او قبول نمی شود!
قرآن کریم به راستی کتاب هدایت است و افرادی که به قول خودش "زیغ یا فی قلوبهم مرض"  نباشد را به سرمنزل مقصود که همان رسیدن به پرودگارباشد هدایت کرده و آن ها را از بیراهه ها نجات می دهد به این نحو که در آیه ۳ سوره مائده می فرماید که الیوم اکملت لکم دینکم و..ورضیت لکم الاسلام دینا!اسلامی که با غدیر و ولایت باشد ،آن را قبول دارم و آن را دین محسوب می کنم! بگذریم...!!!
دیگر اینکه اگر خداوند برای هر قومی پیامبر به لسانشان را می فرستد مردمی که زبان های دیگر دارند تکلیف آن ها چیست؟مثل مردم فیلیپین یا تایلند یا...

مقصود از ارسال رسل به زبان قوم خود، این است که رسولانى که فرستاده‏ایم هر یک از اهل همان زبانى بوده که مأمور به ارشاد اهل آن شده‏اند، حال چه این که خودش از اهل همان محل و از نژاد همان مردم باشد، و یا آن که مانند لوط از اهالى سرزمین دیگر باشد، ولى با زبان قومش با ایشان سخن بگوید.

چون مبنا بر این است که ادراک هر موضوع و مطلبى موقوف به این است که گوینده و شنونده لغت و زبان یکدیگر را به طور کامل بدانند و در آنچه گوینده ‏بیان می کند کوچک ترین ابهامى براى شنونده باقى نماند، از این رو خداوند در این آیه مورد بحث می فرماید: "ما هیچ پیامبرى را نفرستادیم، مگر به لغت و زبان بومى و معمولى قوم و امت او. بهترین گواه زنده و گویا براى معنایى که گفته شد جمله ذیل است که می فرماید: "لِیُبَیِّنَ لَهُمْ"؛ تا آن پیامبر حقایق دینى و مذهبى را به نحو کاملى براى قوم خود بیان و روشن کند، و کوچک ترین ابهامى براى ایشان باقى نگذارد و بتواند با اذن خداوند مردم را از تاریکی ها به سوی نور راهنمایی نماید و هدف از بعثت محقق شود.

پیامبر نیز اگر چه برای همه مردم مبعوث شده است، ولی لازم است به زبان قوم خود تکلم کند؛ زیرا گسترش دین باید از طریق اسباب و وسایل عادی باشد و با توجه به این که عمر پیامبر محدود است این قوم مؤمن به او هستند که رسالت او را به سوی دیگر جهانیان و نسل های آینده حمل می کنند، از این رو ابتدا خواسته جزیرة العرب را با اسلام آشنا و بدان مؤمن کند، تا از آن جا گروه های تبلیغ به سوی سایر نقاط فرستاده شود.

از این رو بین فرستاده شدنش برای همه مردم و فرستاده شدنش به زبان قومش هیچ تعارض و تنافی وجود ندارد.

بنابراین، معناى آیه "وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسانِ قَوْمِهِ لِیُبَیِّنَ لَهُمْ"، این است که خداى تعالى، مسئله ارسال رسل و دعوت دینى را بر اساس‏ معجزه و یک امر غیر عادى بنا نگذاشته، و چیزى هم از قدرت و اختیارات خود را در این باره به انبیاى خود واگذار ننموده است، بلکه ایشان را فرستاد تا به زبان عادى با مردم گفت و گو ‏کنند و مقاصد خود (وحی) را به آنان به ‏فهمانند.

 

نتیجه اینکه با توجه به آیات قرآن تنها دینی که مورد تایید خداوند است و تنها دینی که در این زمان مردم باید پیروی از آن بکنند فقط اسلام می باشد!نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که دین اسلام ضد  ادیان الهی  نیست بلکه کامل شده آن ادیان می باشد!پس تنها دین کاملی  که در این زمان ،مارا به حقیقت و  از گردابهای شیطانی نجات می دهد اسلام می باشد!م

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group