جمعه 30 شهريور 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

 

مؤلّف:
شيخ محسن قرائتي (معاصر)
معرفي اجمالي كتاب:
اين تفسير از به کار بردن اصطلاحات فني، ادبي، فقهي، كلامي و فلسفي كه فهم آن مخصوص گروه خاصي است احتراز كرده و تنها درسهايي از قرآن را كه قابل ترجمه به زبان هاي زنده دنيا بوده و بتوان آنها را در قالب تابلو و پيام آورد، بيان شده است.
در اين تفسير از تفسير به رأي احتراز شده و تنها از متن آيات و يا روايات اهل بيت ـ عليهم السلام ـ استفاده شده و در بيشتر پيام ها و درس ها از متون تفاسير معتبر شيعه و سني استفاده شده و گاهي هم نكاتي از خود مؤلف آورده شده است.
روش تفسير در تفسير نور بدين شكل است كه ابتدا چند آيه از يك سوره را انتخاب و بعد از ترجمه سليس و روان آن، مطالب تفسيري را در سه بخشِ كلمه ها، شرح ها و نكته ها آورده است. در ذيل عنوان كلمه ها متن آيات توضيح داده شده و ذيل عنوان شرح ها، آيات مورد نظر تفسير مي شود. در ذيل عنوان نكته ها برداشت هايي كه از آيات مي شود آورده شده است. مؤلف گرانقدر كه از قريحه و ذوق بالايي در تفسير قرآن برخوردار است در مواردي از تفسير آيات، به نكات و برداشت هايي اشاره مي كند كه ابتكاري و جذّاب و بي نظير مي باشد. تفسير نور به زبان ساده و شيوا نوشته شده و از به كارگيري اصطلاحات فني كه باعث مشكل شدن فهم قرآن است، پرهيز شده است.
تفسير حاضر براي استفاده عموم مفيد و به مطالبي كه راه گشاي زندگي و قابل عرضه در جامعه مسلمين است، بيشتر پرداخته شده است.
وضعيت نشر:
اين تفسير تاكنون در دوازده جلد به زبان فارسي، به همت مؤسسه در راه حق در سال 1374 هـ .ش به چاپ رسيده است.
حافظ فرزانه- مرکز مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي حوزه علميه

 

 

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group