دوشنبه 11 تير 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

دغدغه نسبت به اندازه آلت تناسلی

سلام. پسری 22 ساله هستم و مي ترسم كه ازدواج كنم. مهمترين ترسم درباره اندازه آلت تناسلي ام هستش. طول آلت تناسليم در حالت نعوظ (بلند و سفت شدن)، 10 سانتيمتره. اين اندازه خوبه؟ ميتونه زن رو ارضا كنه؟ راهی برای بزرگ کردنش هست؟ کمکم کنید.
پرسشگر ارجمند؛ مكاتبه شما با اين مركز بازگو كننده گرايش هاي فكري و عقيدتي پاك و گوياي حُسن اعتمادتان به اين مركز است و از اينكه مي توانيم ياور شما در گزينش مسير صحيح زندگي باشيم به خود مي باليم. اميد است پاسخ ما بتواند گره ‏اى از مشكلات شما جوانان محترم و مشتاق پاكى و پاكدامنى را حل كند كه اين بهترين پاداش به حسن اعتمادتان خواهد بود.
ضمن درك دغدغه ‏ذهني تان در پاسخ بايد عرض نماييم كه اندازه آلت بر مبناي زمينه هاي ژنتيكي فرد تعيين مي شود. اندازه آلت در طي بلوغ تغيير مي كند. رشد آلت بين سنين 10 تا 14 سالگي شروع مي شود، البته اين زمان در بعضي پسر بچه ها زودتر و بعضي ديرتر است. در ابتدا بيضه ها شروع به بزرگ شدن كرده و رويش موهاي تناسلي آغاز مي شود. رشد آلت ابتدا در طول و سپس در قطر صورت مي گيرد. اندازه متوسط آلت افراد بالغ در حالت معمولي (شل) بين 4 تا 8 سانتي متر است. نوجوانان براي آگاهي از اندازه قطعي آلتشان بايد تا يك تا دو سال پس از توقف رشد قدي خود صبر كنند. ابعاد بدن فرد، طول آلت را تحت تاثير قرار مي دهد. اگر فردي چاق و سنگين وزن باشد آلت او كوچكتر به نظر مي آيد. چون توسط بافت هاي بدن احاطه شده و گاهي در چربي هاي بدن فرو مي رود. اين حالت در اصطلاح پزشكي آلت پنهان شده ناميده مي شود. تعدادي از حالات طبي وجود دارند كه بر اندازه آلت تاثير مي گذارند. اينها در زمان تولد، آشكار هستند و نيازمند مداخله طبي هستند.

بنابراين خواهشمنديم در مورد اندازه آلت تناسلي و نقش آن در زندگي زناشويي آينده ‏خود هيچ نگراني به خود راه ‏ندهيد، زيرا آنچه كه در زندگي زناشويي به عنوان ‏قدرت جنسي به كارتان خواهد آمد عبارت ‏است از:
1. توان لازم در توليد اسپرم كافي و ‏زايا
2. نعوظ كامل آلت
3. انزال طبیعی و لذّت بخش
معمولاً اكثر مردان سالم از حداقل اندازه آلت تناسلي براي ازدواج و توليد مثل برخوردار هستند و البته هر فردي به فراخور قد و هيكل و همچنين ويژگي هاي ارثي، داراي آلتي با اندازه هاي متفاوت از ديگران و متناسب با بدن خود است. اما مساله قابل توجه اين است كه برخي از مردان به علل رواني و محيطي (مانند آمار و ارقام هاي خيالي و يا دروغي برخي افراد يا سايت ها؛ مشاهده فیلم ها و عکس های پورن با افرادی که دارای آلت تناسلی غیر طبیعی هستند و یا استفاده از انواع روش ها و حقه های تصویری و سینمایی برای به نمایش گذاشتن آلت های غیر طبیعی) گمان مي كنند كه آلت آنها از اندازه طبيعي برخوردار نمي باشد و در پي اين گمان دچار استرس و اضطراب مي شوند و به دنبال درمان مي روند، در حالي كه به طور معمول اندازه طبيعي آلت تناسلي مردان در حالت نعوظ (سفت و شق شدن) بين 10 تا 20 سانتيمتر است؛ البته جهت انجام مقاربت طبيعي و باروري همسر، اگر آلت مرد در حالت نعوظ حداقل 6 يا 5 سانتيمتر نيز باشد كافي است، خصوصا كه توانايي آميزش و ارضاء جنسي زن با طول آلت تناسلي مرد، ارتباط ندارد.
نكته ديگر اينكه فریب تبلیغات را نخورید و به دنبال خرید وسایل و داروهای افزایش طول آلت تناسلی نباشيد، زيرا غالب داروها و وسائلي كه براي تغيير در اندازه آلت تناسلي در فضاي مجازي تبليغ مي شوند :
- اولاً واقعیت نداشته و اثری در بزرگ کردن آلت ندارند
- ثانیاً به صورت قاچاق وارد كشور مي شوند و مورد تاييد وزارت بهداشت نمي باشند
- ثالثاً ممکن است سبب آسیب های برگشت ناپذیر به سیستم تناسلی تان شوند
در نهايت توصيه ما اين است كه افراد از اين دستگاه ها و داروها استفاده نكنند، چرا كه تضميني براي اثر و همچنین بي ضرر بودن آنها وجود ندارد.
افراد بزرگسالی که آلت تناسلی شان بسیار کوچک است که اصطلاحاً به آنها «micropenis (میکرو پنیس)» گفته می شود (زیر 5 سانت در حالت نعوظ) می بایست به متخصص اورولوژیست مراجعه نمایند و پیگیر درمان خود باشند تا در ازدواج خود به مشکل برنخورند؛ البته اندازه آلت تناسلی شما کاملاً طبیعی و نرمال است و نیازی به درمان ندارد؛ پس نگران نباشید و خیالتان از این بابت راحت باشد و برای ازدواج اقدام نمایید.

نویسنده : گروه روانشناسی و مشاوره پرسمان

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group