چهارشنبه 25 مهر 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

10نکته از بایدها و نبایدهای زن و شوهری
لباس موجب آرامش باشد. (ازدواج کارکردهای مهمی دارد که تسکین آرامش و تأمین نیازهای عاطفی، غریزی، همدلی، همسویی از جمله آنهاست)
ازدواج
زیباترین و کامل ترین تابلویی که قرآن کریم در خصوص روابط زن و شوهر با یکدیگر ترسیم نموده، آیه (187) هن لباسٌ لکم و انتم لباسٌ لَهُنَّ در سوره بقره می باشد. تأملی هر چند اجمالی براین آیه و تأکید بر تفسیر آن می تواند در ساماندهی نظام خانواده و ریشه کن کردن اختلافات و ناسازگاری های بین زن و شوهر را از بین برده و روابطی گرم و صمیمی و عاشقانه را به ارمغان بیاورد.
در تأملی کوتاه بر این آیه و تلقی لباس، از زن و شوهر ما را به این محورها و مدارهای مهم تعامل بین زن و شوهر رهنمون می سازد:
1- لباس انتخابی است ، تحمیلی نیست. (زن و شوهر را نباید به یکدیگر تحمیل نمود، پسر و دختر می بایست با مطالعه، مشاوره و مجاهده همسر آینده خود را انتخاب کنند.)
2- لباس باید متناسب با بدن باشد ؛ مدل لباس، رنگ لباس. (ظاهر زن باید متناسب با ظاهر شوهر باشد)
3- لباس باید عیب پوش باشد. (زن و شوهر نباید کاستی ها و ناراستی ها و ضعف های یکدیگر را در بیرون از نهاد خانواده برای دیگران نقل کنند)
4- لباس موجب آرامش باشد. (ازدواج کارکردهای مهمی دارد که تسکین آرامش و تأمین نیازهای عاطفی، غریزی، همدلی، همسویی از جمله آنهاست)
5- لباس نباید آلوده باشد. با لباس آلوده نمی توان نماز خواند. (اگر زن و شوهر آلوده به گناه شدند باید در پاک کردن آن کوشا باشند – توبه)
لباس باید در شأن ما باشد. نباید فردی از طبقه پایین جامعه با فردی از طبقه بسیار بالای جامعه، چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ اجتماعی و سیاسی و ..... ازدواج کند. البته نه صد در صد اما بیش از نود درصد موارد موجب اختلافات آزار دهنده ای خواهد شد
6- باید مراقب لباس بود و از آسیب رساندن به آن پرهیز کنیم.
7- لباس باید محکم باشد. با کوچکترین حادثه حالت و زیبایی و دوام خود را از دست ندهد. (زن و شوهر نباید با یک سفر خارج از کشور یا مهمانی و یا کوچکترین فشار مادی و .... مرام و مقام و عقیده خود را از دست داده و تحت تأثیر تبلیغات و تلقینات دیگران واقع شوند.)
8- لباس نباید دست و پاگیر باشد. (نق زدن، بداخلاقی، حسادت، کینه، غرور، خود محوری، خسیسی و تجمل گرایی ... در زندگی زناشویی مانع آرامش و رشد و بالندگی اعضای خانواده می شود.)
9- لباس برای خودنمایی نباشد. (کم نیستند دختران و پسرانی که به منظور رقابت با دیگران چشم و هم چشمی، اثبات برتری و .... ازدواج می کنند. این امر چالش ها و تنش های تلخ و گزنده ای را بعد از ازدواج بدنبال خواهد داشت. ازدواج باید برای آرامش – تکمیل دین و آگاهی – مودت و رحمت و تأمین نیازهای عاطفی، .... باشد ولاغیر.)
10- لباس باید در شأن ما باشد. (نباید فردی از طبقه پایین جامعه با فردی از طبقه بسیار بالای جامعه، چه به لحاظ مادی و چه به لحاظ اجتماعی و سیاسی و ..... ازدواج کند. البته نه صد در صد اما بیش از نود درصد موارد موجب اختلافات آزار دهنده ای خواهد شد. زن و مرد باید از خانواده های متدین و با فرهنگ همسرخود را انتخاب کنند چرا که شخصیت دختر و پسر اغلب تحت تعلیمات و روحیات والدین خود شکل می گیرد. و بعد از ازدواج نیز با والدین و خویشاوندان همسر روابط و تعامل ادامه خواهد داشت.)

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group