دوشنبه 11 تير 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

برای کنترل غریزه ی جنسی چه کاری انجام دهم؟
پرسش:
غریزه ی جنسی شدیدا مرا آزار می دهد، از طرفی می خواهم دینم را حفظ کنم و از طرف دیگر امکان ازدواج برایم فراهم نیست ، چکار کنم؟‏

پاسخ:

غریزه جنسی جزئی از سرشت و طبیعت انسان و نیاز جسمی روانی انسان است که باید از راه صحیح ارضاء گردد و راه صحیح آن چیزی جز ازدواج نیست و و لذا بسیار پسندیده است که انسان با شرائط آسان و ساده ازدواجی خداپسند نماید.

اگر به هیچ صورتی ممکن نبود، در صورت فراهم بودن زمینه برای ازدواج موقت، آن نیز راه خوبی برای در امان ماندن از گناه است. و اگر آن هم میسر نبود، راهی جز صبر و پاکدامنی برای انسان با ایمان و پرهیزگار وجود ندارد . و باید تلاش کنید از فراغت‏ها و شرائطی که زمینه را برای اشتغال ذهن به این امور مهیا می کند حتی المقدور دوری کنید.

اما توجه به دو نکته شما را در غلبه بر کششهای نفسانی یاری می کند:

اول اینکه این دوران، مقطع حساس و سرنوشت سازی در زندگی شماست ، کسیکه این دوران را با پاکدامنی می گذراند گر چه سخت می‏گذرد اما برای همیشه عمر خود، مدال افتخار پاکدامنی را نزد خدا و پیش نفس و وجدان خود بدست آورده است و کسی که دامان خود را آلوده می‏کند لذتهای کوتاه و سطحی را با احساس گناه؛ پشت سر می‏گذارد و پس از گذشت آن، احساس ندامت و عذاب وجدان و حساب اخروی آن برایش باقی می‏ماند و چه بهتر که انسان صبر و عفت را برگزیند.

دوم اینکه خود می‏دانید که نیاز روانی انسان فقط مسئله جنسی نیست بلکه عوامل مختلفی دست به دست هم داده و این کشش شدید را بوجود آورده است که شاید بتوان گفت که معظم آن فطرت عشق است و آن در واقع نیاز روانی انسان به عشق و پرستش خداست که انسان آن را در قالبهای مجازی و دنیوی و در قالبهای کوچک انسانی جستجو می‏کند و این را کسانیکه ازدواج کرده‏اند یا به هر نحوی با جنس مخالف ارتباط داشته اند می‏دانند که در این بخش، عمده نیاز با ارضاء غریزه جنسی و بخصوص از راه گناه تأمین نمی‏شود. پس؛ از حقیقت نیاز روانی خود و بهره‏برداری کاذب وساوس شیطان از آن؛ برای به گناه انداختن شما، غافل نشوید. امید است خداوند متعال زمینه مناسب برای ازدواج شما و همه جوانان را فراهم فرماید.
ضمنا جهت آرامش روحی خود تا زمانیکه نتوانسته‏اید ازدواج کنید، به قرآن و روایات اهل البیت رو بیاورید و آنها را بخوانید و سعی کنید در اجتماعاتی مثل مسجد، حسینیه‏ها، کتابخانه خودتان را مشغول کنید و با دوستان خوب و تفریحات سالم سر و کار داشته باشید.

 

 

منبع:www.hawzah.net

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group