دوشنبه 11 تير 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

توانایی کنترل شهوت را ندارم

چرا من نمي تونم شهوت خودم رو كنترل كنم؟ خواهشا كمك كنيد
دوست محترم همانطور که از مطالعه پاسخی که به نامه شماره 5 شما داده ایم، طبعا متوجه شده اید، کنترل شهوت یک امر کاملا اردای و اختیاری می باشد و اگر شخصی قصد چنین کاری را داشته باشد حتما می تواند آن را انجام دهد.
اما نکته با اهمیت در این میان آن است که، شخص واقعا قصد انجام این کار را داشته باشد؛ یعنی به این مساله اندیشیده باشد و به این نتیجه رسیده باشد که عدم مدیریت نیروی غریزه جنسی برای او ضررهایی به بار خواهد آورد و کنترل آن نیز خیر دنیا و آخرت را برای او در پی خواهد داشت. وپس از آن به صورت جدی و قوی تصمیم به ترک آن گرفته باشد. در این صورت است که چنین فردی خواهد توانست با یک شیوه صحیح به آنچه که می خواهد دست بیابد.
نکته دیگر آن است که برای این کار حتما باید انسان حواس و فکر و خیال خود را به طور کامل تحت کنترل خود درآورد و همچنین برخی از جنبه های وجودی خویش مانند جنبه های معنوی را در خود تقویت کند. راهکارهای ارائه شده به شما در نامه شماره 5 نیز بر اساس همین مطلب طراحی شده اند که تا به حال رعایت کردن آنها توانسته است افراد بسیار زیادی را در مدیریت غریزه جنسی به موفقیت برساند. طبیعی است که رعایت نکردن برخی نکات ذکر شده می تواند فرد را در رسیدن به هدف دچار اشکال نماید. به عنوان نمونه اگر فردی تمام راهکارهای ارائه شده برای کنترل شهوت را رعایت کند اما در نگاه کردن دقت نداشته باشد و هر صحنه ای، حتی مسائل جنسی را نگاه کند و یا اینکه دست از خیالپردازی های جنسی بر ندارد، به طور طبیعی چنین فردی در مدیریت شهوت خود شکست خواهد خورد.
بنابراین:
با توجه به آنچه که در بالا ذکر شد و با توجه به این مساله که شما هم فردی مانند دیگر افراد بشر هستید، همچنین با توجه به این نکته که مدیریت وکنترل شهوت شیوه دیگری جز آنچه که گفته شد ندارد؛ این را بدانید که اگر واقعا قصد مدیریت و کنترل شهوت خود را دارید باید اولا به طور جدی تصمیم به این کار بگیرید و ثانیا راهکارهای کنترل شهوت را به دقت عمل نمایید. دراین صورت خواهید دید که شما هم مانند دیگران توان این کار را دارید و پس از موفقیت در این مساله از مواهب و ثمرات معنوی و مادی آن بهره مند خواهید شد.
منتظر مکاتبات بعدی شما هستیم.
نویسنده:جواد ترکاشوند

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group