شنبه 9 تير 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

منو سخنرانی مکتوب

 

 

دنیای عجیبی داریم. گاهی بر بلندای قله ایم، گاهی در نزدیکی قله، گاهی در کمرکش و در دامنه، و گاهی در عمق دره و حتی در عمق، گاهی یادمان نیست به سمت قله نگاه کنیم.
 
این حکایت غریب ما در دینداری است. - این، البته یک احساس شخصی است. - گاهی مطیع و بنده خوبی برای خدا، گاهی گرچه دچار غفلت، اما غفلتی کوتاه مدت دار و راه بازگشتی کوتاه! گاهی غفلت زده که این غفلت به سقوطی بزرگ مبدل می شود اما چون خدا مهربان و دستگیر است با یک جمله "اعوذ به من شر نفسی" بی آنکه متوجه باشی دستت در قلابی محکم است و بالا کشیده می شوی، اما امان از لحظه "غفلت بزرگ" که در پرتگاه قرار میگیری و حواست نیست به هیچ کجا و هیچ چیز! به خودت و نیروی خودت غره ای و آنچه را داری از زور بازوی خود میدانی و این "غرور" تو را به زیر میکشد و این به زیر کشیده شدن با حساب دنیایی ات می شود پله ترقی و لذت و خوشی چند روزه!
 
"وَ لَقَدْ عَهِدْنَا إِلى ءَادَمَ مِن قَبْلُ فَنَسىَ وَ لَمْ نجِدْ لَهُ عَزْماً" ما با خدایمان عهدی داریم که مراقب "جان" الهی خویش باشیم و به دنائت و پستی تن آلوده اش نکنیم، تن را بر او مقدم نداریم و برای فربه شدن و بزرگ شدن "جــــــان" بکوشیم.
 
امان از غفـــلت بزرگــــــــــ مدام، که "جان" را به زیر می کشد و تن را بالا می برد، لذت و سرخوشی کوتاه مدتِ تن را به سرور و حظ دائمی جان برتری می دهد!
 
برای رهایی از این غفلت و دچار نشدن در سقوط طولانی و گاه بی بازگشت نیازمند کمی عزم هستیم! کمی اراده و کمی همت! می گویم "کمی" چون اگر ما کمی همت کنیم خدای مهربان وعده کرده کا یاریمان کند و دستگیرمان باشد.
 
فردا دیر است! از امروز شروع کنیم. حرکت زیگزاگی زندگیمان را تصحیح کنیم و از درگیر شدن در انحراف به چپ و راست شدن بکاهیم تا جایی که مسیرمان فقط رو به جلو و مستقیم باشد.

 
 
 

 

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group