پنجشنبه 1 آذر 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

منو سخنرانی مکتوب

امام زمان در زمان غیبت
سخنران: حجت الاسلام و المسلمین عدالت


اَعُوذُ بِاللّهِ منَ الشّيطانِ الرَّجيم

 

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ

لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظيمِ

«الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِين وَ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ عَلَى سَيِّدِنَا وَ نَبِيِّنَا وَ حَبِيبُ قُلُوبِنَا أبوألقاسِمِ مُحَمَّدٍ (صلوات) وَ عَلی آلِهِ الطَيِّبينَ الطَّاهِرِين ألمَعصومين وَ لَعنةُ اللهِ عَلَی أعدائِهِم أجمَعينِ مِنَ الان إلی قيامِ يَومِ الدّين».

اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِيِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفي کُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً، بِرَحْمَتِکَ‏ يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ.

کی رفته‌ای زدل که تمنا کنم تو را              کی بوده‌ای نهفته که پیدا کنم تو را

غیبت نکرده‌ای که شوم طالب حضور          پنهان نگشته‌ای که هویدا کنم تو را

با صد هزار جلوه برون آمدی که من            با صد هزار دیده تماشا کنم تو را

یا صاحب الزمان...

مرحوم ملای سلماسی محضر بحرالعلوم نشسته بود عربی وارد مجلس شد در میان مجلس سؤالی کرد صدا زد علامة بحرالعلوم آیا می‌شود محضر امام زمان شرفیاب شد یا نه؟ کسی جواب او را نداد از اهل مجلس سؤال کرد آیا می‌شود امام زمان‌رو دید یا نه؟ مرحوم سلماسی می‌گوید یه وقت دیدم بحرالعلوم داره گریه می‌کنه آهسته زیر لب می‌گوید چه بگویم به این مرد عرب و حال آنکه امام زمان‌رو زیارت کردم آقا سر من رو روی سینة مبارکشون گذاشتن نوازشم فرمودن چه بگویم آقا صبح جمعه است دیگه داره عزای حسینت تمام میشه یه عنایتی به این مجلس و آقا اگر چه لایق آن نیستم تو احسان کن، یابن‌الحسن...

«الم (1) ذَلِک الْکتَابُ لاَ رَيْبَ فِيهِ هُدًي لِّلْمُتَّقِينَ»؛ «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ وَيُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ»؛(سوره بقره)

هدیه به پیشگاه مقدس و منور آقا حجت‌بن‌الحسن العسکری و اجداد طاهرینش صلوات جلی ختم کنید.

هدیه به محضر امام، شهداء، مراجع تقلید، علماء، بزرگان، خیرین، اساتید، منسوبین به جمع حاضر، گذشتگان از بانی محترم، و به جهت سلامتی همة شیعیان حضرت مهدی، سلامتی مراجع، رهبر معظم انقلاب، سلامتی خودتون و خانوادة شریفتون و شَفایِ مریضاتون یه صلوات حسینی ختم کنید.

رمزهای قرآن

«الم»؛ (بقره: 1) در سورة مبارکة بقره در ابتدای سوره است رمز بین خدا و پیغمبر است که برخی از علما معتقدند حروف مقطعه است برخی معتقدند رمز است برخی معتقدند از جنس این الف و لام و میم در این سوره از همة حروف بیشتر است علما معتقدند این رموز قرآن را امام زمان(ع) در وقت ظهورش مبین و معین می‌فرماید: «ذَلِک الْکتَابُ»؛ (بقره: 2) این قرآن کتابی است «لاَ رَيْبَ فِيهِ»؛ (بقره: 2) شک و تردیدی در آن نیست سیدالمظلومین در روایتی می‌فرماید: منظور از کتاب منم «ذَلِک الْکتَابُ»؛ یعنی من علی «لاَ رَيْبَ فِيهِ»؛ ولایت من شک و شبهه‌ای درش نیست «هُدًي لِّلْمُتَّقِينَ»؛ (بقره: 2) این کتاب کتاب قرآن یا کتاب ولایت علی هدایتگر برای متقین است آدمی که با تقواست آدمی که از خدا می‌ترسد قرآن هدایتش می‌کند متقین کیان؟ سه ویژگی دارند انسان متقی ویژگی اول آن «الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ»؛ (بقره: 3) ایمان به غیب دارد غیب یعنی آنچه که انسان نمی‌بیند الذی ما غاب عنهم یا ما غاب عنک چیزهایی که تو نمی‌بینی با چشم دیدنی نیست حقایقی در عالم امکان است که انسان با چشم سرش نمی‌بیند دیدن ملائکه ملک جزء مسائل غیب است کسی نباید حضور ملائکه را منکر بشود وجود ملائکه را منکر بشود بگوید ملک نیست ملائکه وجود ندارد شیعه کسی است که به وجود ملائکه ایمان داشته باشد وجود روح وجود باطن عالم آن چیزی که مربوط به غیب است یکی‌اش مربوط به مسائل قبر است سؤال در قبر فشار قبر این‌ها از مسائل غیب است اگر کسی منکر بشود بگوید آقا میکروفن گذاشتند تو قبر صدا نشنیدیم دوربین ریز فیلم برداری در قبر گذاشتند ملکی ندیدیم اگر منکر وجود مسائل مربوط به قبر بشود اهل ایمان نیست

مصادیق ایمان به غیب

1- حساب کتاب قیامت

ایمان به غیب یکی از مصادیقش مربوط به حساب و کتاب قیامت است اگر کسی منکر مسائل قیامت بشود اهل ایمان نیست یکی از مسائل و مصادیق مهم غیب حضرت صادق(ع) در روایتی می‌فرماید: «الذی يؤمنون بالغيب»؛ یعنی «هو الحجت الغائب» منظور یعنی امام غائب است کسی که شما علی الظاهر نمی‌بینی‌اش الان نمی‌بینی‌اش این ارتباط فعلاً یک طرفه است او شما را می‌بیند چون چشم خداست اما تو او را نمی‌بینی او همة عالم را می‌بیند می‌گوید چشم بینای خدا «عین الله الناظره»؛ چشم بینای خدا امام صادق(ع) در یک روایتی فرمودند: مهدی ما چشم بینای خداست وقتی که نگاه به آسمان می‌کند حضرت می‌خواهد بفرماید چیزی از دید حضرت پنهان نیست امام صادق(ع) این را می‌خواهد بگوید که هیچی برای امام زمان پنهان نیست همه چیز را می‌بیند حضرت صادق(ع) می‌فرماید: مهدی ما وقتی نگاه به آسمان می‌کند نگاه به آسمان که می‌کند تا سدرة المنتهی را می‌بیند سدرة المنتهی کجاست آسمان اول نه آسمان دوم نه آسمان سوم نه چهارم نه پنجم نه ششم نه هفتم عرش برو بالاتر بالاتر از عرش مرکز مدیریت عالم امکان است دبیرخانة وحی است امام زمان وقتی به آسمان نگاه می‌کند آسمان اول رفیع، دوم قیدوم، سوم ماروم، چهارم ارفلون، پنجم هیعون، ششم عروس، هفتم عجماء همة این آسمان‌ها را با چشم می‌بیند تو سلامت هم به امام زمان می‌گویی «السلام علیک یا نظر سورة المنتهی»؛ سلام به کسی که وقتی نگاهت را به آسمان می‌دوزی سورة المنتهی را می‌بینی من که روی کرة زمینم روی جای محدودی‌ام ما که چیزی نیستیم مطلبی که در اینجاست این است

2- امام

امام از مصادیق غیب است که باید بهش ایمان داشته باشیم آقا حضرت مهدی در پس پرده است نه ما در پس پرده‌ایم یک کسی می‌گفت امام زمان کجایی بیایی ببینمت کسی کنار دستش نشسته بود گفت خودت کجایی امام زمان که همه جاست تو خودت کجایی بندة خدا تو یک جوری زندگی نکردی امام زمان خودش را به تو نشان بدهد تو که نمی‌توانی او را پیدا کنی باید یکجوری زندگی کنی او سراغت بیاد پیغمبر اکرم(ص) فرمودند: دوازدهمی ما از دیدة مردم پنهان می‌شود اما مردم از او منفعت می‌برند مثل خورشید در پشت ابر این روایت را امام باقر هم دارد اما سجاد هم دارد امام صادق دارد همه‌اشون این مثال را زدند (کشمس) مثل خورشید است (و اما وجوه الانتفاء بی) خود امام زمان هم دارد می‌فرماید: نفع بردن مردم از من مثل نفع بردن از خورشید است (کشمس اذا غاب) وقتی که در پشت ابر پنهان می‌شود یک کسی می‌تواند بگوید آقا این خورشید فایده ندارد چون پشت ابراست نه خورشید پشت ابر هم جهان را روشن کرده خورشید پشت ابر هم تمام خواص و منفعت‌هاش به زمین می‌رسد تمام گیاهان موجودات ولو خورشید پشت ابر باشد از منافعش استفاده می‌کنند خورشید پشت ابر همان‌طوری که محوریت دارد خورشید در منظومة شمسی محوریت دارد دیگر تمام قمرها به دور خورشید می‌گردند امام زمان هم مثل خورشید است تمام عالم امکان به دور مهدی می‌چرخد محوریت امام زمان است این دو تا سوم خورشید پشت ابر وقتی قرار می‌گیرد شما وقتی که می‌گویی ابر آمد جلوی خورشید درست شما فقط زیر این ابر قرار داری یک قسمتی از زمین مثلاً کرمان یک ابر آمده جلو خورشید را گرفته خب اما کل عالم روشن است تمام آسمان‌ها به نور این خورشید روشن است همین مقدار کرمان تو فقط زیر این ابراست این ابر هم روی سر ت وست چیکار به خورشید دارد تو ابر روی سرت را کنار بزن تو حجاب را کنار بزن تا خورشید را ببینی خورشید که همة عالم را روشن کرده همه می‌بینندش نظاره‌اش می‌کنند یک ابر سیاهی حجاب گناه روی سرم کشیدم نمی‌بینم اونایی که باید زیارت کنند امام زمان را زیارت می‌کنند

منفعت های امام زمان در زمان غیبت

منفعت امام زمان در زمان غیبت مانند منفعت خورشید است حالا چندتاشو بگم برات یکی‌اش این است شما هر وقت گرفتار می‌شوی می‌گویی (المستغاث بک یا صاحب الزمان) هر وقت گرفتار می‌شوی متوسل می‌شوی به ساحت مقدس امام زمان می‌گویی آقا کمکم کن گرفتارم مرحوم آسید حسین لاری از بزرگان وعاظ شیعه بوده می‌گفت تو یک سفری به مکه می‌رفتم یک مشکلی براشون پیش آمده بود گریه کرده بودند متوسل شده بودند این ذکر را همه‌اش می‌گفتند می‌گفتند یا صاحب الزمان المستغاث بک یا صاحب الزمان یک مقداری خلاصه یک چند منزل رفته بودند دیدند آقا آروم گرفت گفتند که حضرت آقا چی شد خیلی نگران بودی گریه می‌کردی بی‌تابی می‌کردی برای این مشکلت گفته بودم متوسل شدم به ساحت مقدس ولیعصر آقا مشکلم را حل کردند دعای حضرت دعای حضرت گاهی وقتا بچه‌دار نمی‌شود متوسل می‌شود به آقا شیخ‌صدوق فرزند دار نمی‌شد نامه نوشت به امام زمان داد به حسین ابن روح او هم به آقا رساند آقا بشارت بهش دادند فرمودند: خدا فرزند بهت میده من برات دعا می‌کنم شیخ‌صدوق از عظام شیعه است صاحب حدود هشتاد نود کتاب مهم شیعه است شیخ‌صدوق ابن بابویة قمی رئیس المحدثین است رئیس القمیین است دعا می‌کند حضرت این که شما این دعای فرج را می‌خوانی می‌گویی (اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً) شما وقتی دعاش می‌کنی او هم دعایت می‌کند آن هم دعایت می‌کند کمک می‌کند به شیعیانش فریادرسی برای شیعیانش ارتباط قطع نیست امام صادق(ع) فرمودند: گاهی تو مجالس تون می‌آید می‌نشیند تو نمی‌بینی شما مشاهده نمی‌کنی این غیبت یک طرفه است گاهی جسم فرد پنهان است گاهی جسم فرد پنهان نیست مردم نمی‌شناسندش امام زمان قسمت دوم است جسم حضرت پنهان نیست آقا الان روی کرة زمین است پنهان نیست مردم او را نمی‌بینند یا اگر ببینند نمی‌شناسند مردم نمی‌شناسد مشکلات را حل می‌کند خدا رحمت کند مرحوم مقدس اردبیلی ما دو تا اردبیلی داشتیم یک ملا احمد داشتیم ملا احمد آن هم از اوتاد و عرفا بوده ملا احمد اردبیلی آنقدر پاک بوده که در بعد از عروسی‌اش هم که عروسی هم کرده بود ازدواج هم کرده بود گاهی وقتا امام زمان خانه‌اش می‌آمد می‌آمد خانه‌اش این عروس و داماد می‌آمدند از حضرت پذیرایی می‌کردند چند دقیقه آقا می‌نشست کیا بودند

گرفتن مقدس اردبیلی جواب سوال  از امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف

یک جوانی ملا احمد اردبیلی یک مقدس اردبیلی داشتیم مقدس اردبیلی از علمای شیعه بوده از فقهای شیعه بوده شاگردش می‌گوید یک شب مقدس اردبیلی از خانه آمد بیرون نصف شب دیدم حرکت کرد داره با سرعت می‌رود گفت منم نزدیک نشدم که آقا منو نبیند گفتم کجا می‌خواهد برود ببینم کجا می‌رود گفت یک وقت دیدم آمد دم حرم امیرالمؤمنین نزدیک حرم شد در بسته است گفتم مقدس اردبیلی کجا داره می‌رود با خودم گفتم در بسته است دیدم نزدیک شد نزدیک شد تا نزدیک در حرم علی شد قفل درها باز شد در برای مقدس اردبیلی باز شد در حرم علی گفت مقدس اردبیلی وارد حرم شد وارد صحن شد در ضریح هم براش باز شد دیدم ایستاد یک چند جمله صحبت کرد صدایی هم از درون ضریح بیرون می‌اومد اما نمی‌فهمیدم واضح برام نبود کلمات رد و بدل می‌شد اما من نمی‌فهمیدم گفت دیدم مقدس اردبیلی دو رکعت نماز خواند از حرم آمد بیرون همینجور آمد بیرون منم پشت سرش عبایش را انداخت رو سرش و با سرعت اومد مسجد کوفه مسجد کوفه آن موقع هم هنوز باز مسجد کوفه بسته بود نزدیک در مسجد کوفه شد یک وقت دیدم در مسجد کوفه هم برایش باز شد قفل در باز شد در باز شد مقدس اردبیلی وارد شد آنجا هم دیدم کلماتی رد و بدل شد صدایی می‌اومد اما من نمی‌شنیدم نمی‌فهمیدم چیه صدا را می‌شنیدم نمی‌فهمیدم چیه جواب‌ها را نمی‌شنیدم حرف‌هاشُ زد صحبت‌هاشُ کرد دو رکعت نماز خواند و آمد بیرون یک وقت آمدم جلو گفتم مقدس اردبیلی سلام علیکم گفت علیک السلام تو اینجا چه می‌کنی گفتم آقا از حرم امیرالمؤمنین دنبالتم گفت راضی نیستم تا من زنده‌ام برای کسی نقل کنی حلالت نمی‌کنم گفتم خب من قول می‌دهم تا زنده‌ی برای کسی نگویم اما آقا شما هم برای من بفرمائید حرم علی چه خبر بود به من فرمودند سؤالی برام پیش آمد تا دیر وقت مطالعه می‌کردم جوابشو پیدا نکردم گفتم بروم حرم امیرالمؤمنین جواب بگیرم آمدم در حرم باز شد آمدم کنار قبر علی آقا به من فرمود مقدس اردبیلی خوش آمدی اما پاسخ این سؤال را برو از فرزندم مهدی بپرس گفتم آقا الان کجا بروم فرمود: برو مسجد مسجد کوفه است دارد نماز می‌خواند مقدس اردبیلی می‌گوید آمدم مسجد کوفه وارد شدم در باز شد آقا نشسته بودند یک مقداری تأمّل کردم نماز آقا تمام شد سلام کردم آقا سؤال دارم باباتون علی من‌رو فرستاده سؤالمو گفتم آقا جواب عنایت کردند

اگر یک لحظه دعای امام زمان نباشد زمین اهل را فرو می گرفت

در زمان غیبت هم نفع آقا به شیعیانش می‌رسد دعای حضرت اگر نبود (لساخت الأرض بأهلها) اگر یک لحظه دعای حضرت نبود محوریت حضرت نبود زمین اهلش را فرو می‌گرفت (بِيمنِهِ رُزِقَ الوَرَی) اصلاً سر سفرة او نشستی اگر آسمان خراب نمی‌د روی سر مردم روی این همه گناهی که مردم می‌کنند این همه معصیتی که مردم می‌کنند دیگر چه چشم داشتی برای نعمات و باران و اینا اصلاً نباید چشم داشتی باشد هر لحظه باید منتظر بلا، باشی اما این بلا را امام زمان فرمودند به اشعری قمی عبدالله ابن اسحاق اشعری قمی سعد ابن عبدالله اشعری قمی فرمودند: (به یدفع الله بلا عن اهل الأرض)؛ خدا به خاطر من بلا را از زمین دور کرده سعد ابن عبدالله اگر من نبودم زمین اهلش را در بر می‌گرفت این همه گناه که دارد می‌شود زمین تاب نمی‌آورد آسمان‌ها تاب نمی‌آوردند ملائکه و همة موجودات دارند ذکر و تسبیح می‌گویند حیوانات و وحوش دارند ذکر خدا می‌گویند بشر تنها دارد معصیت و فساد می‌کند زمین تاب نمی‌آورد زمین مال خداست آسمان مال خداست تاب اسنان معصیت کار را نمی‌آورد همه را فرو می‌گرفت به خاطر من است که زمین خود داری کرده به دعای من است که مردم حفظ شدند (بیمنه رزق الوراء و بوجوده ثبتت الارض و السماء) به خاطر امام زمان است که زمین ثابت شده آسمان ثابت شده بلا نازل نمی‌شود همه چیز به خاطر اوست آفتاب منفعتش همیشه دائم است یک لحظه قطع نمی‌شود شب هست شما خورشید را نمی‌بینید اما آن کار خودش را دارد می‌کند آسمان را روشن کرده آن طرف عالم این طرف هم برایت ماه را روشن کرده زمین یک لحظه از نعمت خورشید محروم نیست حتی شب اگر خورشید خاموش بشود خراب می‌شود اوضاع تمام آسمان‌ها بهم می‌ریزد نظم عالم بهم می‌ریزد منفعت خورشید که فقط روز نیست شب هم هست دائماً هست دعای حضرت است نماز حضرت هست دو رکعت نماز پسر فاطمه می‌خواند زمین آرام می‌شود دو رکعت نماز مهدی زمین را از بلا آرام می‌کند آسمان‌‌ها را آرام می‌کند برای همین شما سلام می‌دهی تو زیارت آل یاسین می‌گویی (السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَ تَقْنُتُ السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَ تَسْجُدُ)؛ سلام به تو وقتی نماز می‌خوانی سلام به تو وقتی بلند می‌شوی سلام به نماز مهدی وقتی تکبیرة الاحرام می‌گوید سلام به تو وقتی حمد می‌خوانی (السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَ تَسْجُدُ)؛ سلام به تو وقتی رکوع می‌روی وقتی سجده می‌روی این نماز مهدی است که زمین را آرام می‌کند آسمان‌ها را آرام می‌کند خورشید چیه برو از خورشید بالاتر خود خورشید هم از نعمت آقا بهره‌مند است یک لحظه وجودش نباشد خورشیدها خاموش می‌شود تمام منظومه‌ها بهم می‌ریزد تمام کهکشان‌ها بهم می‌ریزد همه چیز از اوست هر چی نعمت می‌خوری همین الانش همین کمش هم که می‌خوری همین کمش هم که هست در روایت دارد سر سفرة مهدی نشستی متوجه نیستند (بِكُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِكُمْ يَخْتِمُ اللَّهُ وَ بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ)؛ باران می‌آید به خاطر شماست (وَ بِكُمْ يُمْسِكُ السَّمَاءَ)؛ به خاطر شماست که آسمان به زمین نمی‌چسبند یعنی چه یعنی اهل نابود نمی‌شوند دست عنایت حضرت همیشه هست خدا رحمت کند

داستان

در زمان مرحوم آیت‌الله بروجردی اعلی الله مقامه الشریف آیت‌الله بروجردی می‌گفتند می‌فرمودند یک آقایی کوهپایی بود رفته بود کاظمین و بغداد مشکل‌دار شده بود مشکلی برایش پیش آمده بود متوسل شده بود به ساحت مقدس ولیعصر گفته بود آقا مشکلم را حل کن اینجا من مسجدی به نام تو بسازم خب آن زمان در بغداد و سامرا کمتر از امام زمان یاد می‌کردند حکام جور بود ظالم بودند گفت مشکلش را آقا حل کرده بود پول زیادی را آورده بود از معمارهای ایرانی هم برده بود آنجا آیت‌الله بروجردی می‌فرمودند که کوهپایی برام تعریف کرد معمار از طبقة دوم سوم مسجد از فاصلة هفت هشت ده متری آن بالا ایستاده بود روی چوب بست از آن بالا یکدفعه افتاد یکدفعه از آن بالا فقط صدای این معمار آن بالا از آن بالا که داشت می‌افتاد شنیدم گفت یا صاحب الزمان آنوقت این پایین هم آهن ریخته بودند زیر پا همه آهن آلات بود مرحوم آیت‌الله بروجردی فرمودند کوهپایی تعریف کرد گفت از آن بالا که گفت یا صاحب الزمان اغسنی به فریادم برس افتاد روی آهن‌‌ها گفتیم تمام شد مُرد گفت دویدیم دور زدیم از مسجد آمدیم بیرون نگاه کردیم دیدیم بلند شد وایستاده خودشو داره می‌تکوند از آن هشت ده متری از آن بالا با یک جمله گفت یا صاحب الزمان اغسنی به فریادم برس از آن بالا بیافتی روی آهن هیچی هم نشود معجزات و کرامات حضرت منافع شمسیه است که به شیعیانش می‌رسد هر جا می‌بیند ما خالصاً و مخلصاً جلو نیامدیم و إلا جواب می‌دهد جواب می‌دهد مشکل ما هستیم مشکل من بیچاره‌ام که دست توسل به همه می‌زنم به همه رو می‌زنم گاهی جوان‌ها ماه‌ها می‌شود که از امام زمان یاد نمی‌کنیم جوان‌ها هر روز این دعای فرج را بخوانید بعد هر نمازی بخوانید وقتی دعاش می‌کنی دعات می‌کند (و دعوالی) برام دعا کنید (و دعوتُ لکم) و براتون دعا می‌کنم خودش فرمود شما دعا کنید منم براتون دعا می‌کنم وقتی که دعای فرج را می‌خوانی می‌گویی (اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً) بعد تقاضا می‌کنی که (وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً) اینا را براش می‌خواهی از خدا حفظش کن نگهبانش باش اینارو وقتی می‌گویی او هم برمی‌گردد بهت دعا می‌کند می‌گوید خدا تو را هم حفظ کند خدا تو را هم دلیل باشد خدا تو را هم چشم اینا همه اثر دارد تو زندگی‌ات مجرب است آقا مشکل داری دعای فرج را با تسبیح شروع کن خواندن چهل تا پنجاه تا صد تا بین خودت و خانواده‌ات تقسیم کنید بخونید اگر مشکلت حل نشد تو به هر دعایی که می‌خونی آقا دعات می‌کند دعای حضرت اثر دارد دعای امام زمان اثر دارد بله چشم دارهای عالم می‌بیند یک تشرف دیگری هم عرض کنم صبح جمعه است (و ما احلی اسمائکم)؛ اصلاً شنیدن اسم مهدی شیرین است تو زیارت جامعه نمی‌خوانید (احلی) یعنی شیرین است اسم شما (ذکرکم فی ذاکرین) اصلاً یاد کردن شما شیرین است قضایای امام زمان را که می‌شنوی همچین دلت خنک می‌شود دلت آرام می‌گیرد مرحوم علامة بحرالعلوم تو حرم امام عسکری نماز می‌خواند جمعیت هم پشت سرش این ملای سلماسی از شاگردانش هست همیشه با آقا بوده گفت یکدفعه دیدم علامة بحرالعلوم وقت خواندن نماز وسط حمدش یک توقفی کرد توقفی کرد یک لحظه مکث کرد گفتیم شاید حالش خوب نیست صداش گرفت یک چند لحظه همینجور آروم گرفت بعد ادامة نماز را خواند ادامه داد نمازشُ نماز رو تمام کرد گفت بعد از نماز آمدم کنار سجاده‌اش گفتم بحرالعلوم کسالتی پیدا کردی آقا گریه کرد فرمود: نه کسالتی پیدا نکرده‌ام گفتم آقا پس چرا وسط نماز مکث کردی فرمود: سلماسی داشتم نماز می‌خواندم دیدم از باب قبله امام زمان وارد شدند وارد حرم باباش امام عسکری شد گفت چشمم افتاد به جمال مهدی فاطمه نگاهش می‌کردم چشم دارهای عالم می‌بینند هست منفعتش به مردم می‌رسد نفع او بالاتر از خورشید به مردم می‌رسد دست و پاتو جمع کن ببینی‌اش به ورد و ذکر و نمی‌دانم دعا نوشتن و دعانویسی و این چیزها هم نیست این قلب و اعضا پاک بشود می‌بینی‌اش به شیخ بهاء فرمود فرمود شیخ بهاء نمی‌خواهد متوسل به دعانویسی و ورد و علم جفر و رمل و اسطرلاب و این چیزا بشی طلسم‌هات اینارو بگذار کنار فرموده مثل این قفل‌ساز بشوید خودم به دیدنتون بیام شما که نمی‌تونید منو پیدا کنید مثل این پیرمرد بشید خودم به دیدنتون میام خودم میام بسمه دیگه، یا صاحب الزمان.

صلی الله علیک یا مظلوم یا أبا عبدالله

مرحوم شیخ عبدالزهراء کعبی از خطبای عراق بود گفت یه شب جمعه‌ای به قصد زیارت ابی‌عبدالله اومدم کربلا، تو صحن شریف آقا تو حیاط قبل اینکه مشرف بشم داخل حرم برم کنار حیاط یه چند نفر ایستاده بودن به من گفتن شیخ عبدالزهراء روضه بخون شروع کردم شعری‌رو خوندن مضمون شعر اینه: (اَيُقتلُ ظمئانا حسين بکربلا)؛ حسین‌رو کربلا با لب تشنه کشتن، (وَفی كُل عُضوٍ مِن آنامِلِه بَحر)؛ حسینی که خودش دریای رحمت الهیه، شروع کردم این قصیده‌رو خوندن گفتم آب مهریة زهرا بود فرزندش حسین‌رو با لب تشنه کشتن یه وقت دیدم سید عربی ایستاده بود گریه می‌کرد وقتی اشعارم تمام شد گریه کرد و صدا زد یا جدا حسین وقتی که روضه‌ام تمام شد دیگه کسی‌رو ندیدم هر چی تو حرم به دنبال این سید گشتم پیدا نکردم معلوم میشه امام زمان به روضة عطش ابی‌عبدالله علاقه داره منم یه جمله بگم جبرئیل برای همة أنبیا روضة عطش خوند برا پیغمبر روضة عطش خوند امیرالمؤمنین برای ابن‌عباس روضة عطش خوند ابی‌عبدالله روز عاشورا مرحوم محدث قمی می‌نویسه: چنان شده بود از عطش دیگه چشمان آقا درست نمی‌دید گرد خاک آنقدر تشنه بود این زبان مثل چوب خشک شده بود وقتی به لب‌ها می‌زد مرحوم محدث قمی می‌نویسه: از زبان حسین خون جاری بود ای وای حسین حسین...

صلی الله علیک یا مظلوم یا أبا عبدالله

نَسئَلُک اَلّلهُمَ و نَدعُوک بِاسمِکَ العَظيمِ الاَعظَم الاَعَزِ الاجلِ الاَکرَم

يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلي دِينِکَ؛

به ابی‌عبدالله قسم همة مارو ببخش و بیامرز

بحق زینب فَرَجِ مهدی را برسان

به پریشانی زینب مهدی را برسان

خدا باران و برکات و رحمتت‌رو بر ما نازل فرما

امام، شهدا، امواتمون رحمت فرما.

کشور و ملت و رهبر و جوان‌ها، نوامیس، حضار محترم مجلس، محافظت بفرما

پروردگارا شر دشمنان به خودشون برگردان

قدم‌هامون به مدینه و کربلا برسان

سلام خالصانة ما را به محضر امام زمان برسان

دعاهای آن حضرت رو در حق ما مستجاب بفرما

بِرَحْمَتِکَ‏ يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ.

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group