چهارشنبه 25 مهر 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

ترجمه نماز
1 - ترجمه سوره حمد بسم الله الرحمن الرحيم ، يعني ابتدا ميكنم بنام خداوندي كه در دنيا بر مؤمن و كافر رحم ميكند و در آخرت بر مؤمن رحم مينمايد . الحمد لله رب العالمين يعني ثنا مخصوص خداونديست كه پرورش دهنده همه موجوداتست . الرحمن الرحيم يعني در دنيا بر مؤمن و كافر و در آخرت بر مؤمن رحم ميكند . مالك يوم الدين يعني پادشاه و صاحب اختيار روز قيامت است . اياك نعبد و اياك نستعين يعني فقط ترا عبادت ميكنيم و فقط از تو كمك ميخواهيم . اهدنا الصراط المستقيم يعني هدايت كن ما را به راه راست كه آن دين اسلام است . صراط الذين انعمت عليهم يعني به راه كساني كه به آنان نعمت دادي كه آنان پيغمبران و جانشينان پيغمبران هستند غير المغضوب عليهم ولا الضالين يعني نه به راه كساني كه غضب كرده‌اي بر ايشان و نه آن كساني كه گمراهند .
2 - ترجمه سوره قل هو الله احد بسم الله الرحمن الرحيم : قل هو الله احد ، يعني بگو اي محمد ( ص ) كه خداوند ، خدائي است يگانه . الله الصمد يعني خدائي كه از تمام موجودات بينياز است . لم يلد ولم يولد ، فرزند ندارد و فرزند كسي نيست . ولم يكن له كفوا احد يعني هيچ كس از مخلوقات ، مثل او نيست .
3 - ترجمه ذكر ركوع و سجود و ذكرهائي كه بعد از آنها مستحب است سبحان ربي العظيم وبحمده ، يعني پروردگار بزرگ من از هر عيب و نقصي پاك و منزه است و من مشغول ستايش او هستم ، سبحان ربي الاعلي و بحمده يعني پروردگار من كه از همه كس بالاتر ميباشد از هر عيب و نقصي پاك و منزه است و من مشغول ستايش او هستم ، سمع الله لمن حمده يعني خدا بشنود و بپذيرد ثناي كسي كه او را ستايش ميكند ، استغفر الله ربي واتوب اليه يعني طلب آمرزش و مغفرت ميكنم از خداوندي كه پرورش دهنده من است و من به طرف او بازگشت مينمايم ، بحول الله و قوته اقوم واقعد يعني بياري خداي متعال و قوه او بر ميخيزم و مينشينم .
4 - ترجمه قنوت لا اله الا الله الحليم الكريم ، يعني نيست خدائي سزاوار پرستش مگر خداي يكتاي بيهمتائي كه صاحب حلم و كرم است ، لا اله الا الله العلي العظيم يعني نيست خدائي سزاوار پرستش مگر خداي يكتاي بيهمتائي كه بلند مرتبه و بزرگ است . سبحان الله رب السموات السبع و رب الارضين السبع ، يعني پاك و منزه است خداوندي كه پروردگار هفت آسمان و پروردگار هفت زمين است . وما فيهن و مابينهن و رب العرش العظيم ، يعني پروردگار هر چيزي است كه در آسمانها و زمينها و مابين آنهاست و پروردگار عرش بزرگ است . والحمد لله رب العالمين ، يعني حمد و ثنا مخصوص خداوندي است كه پرورش دهنده تمام موجودات است .
5 - ترجمه تسبيحات اربعه سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله اكبر ، يعني پاك ومنزه است خداوند تعالي و ثنا مخصوص او است و نيست خدائي سزاوار پرستش مگر خداي بيهمتا و بزرگتر است از اين كه او را وصف كنند .
6 - ترجمه تشهد و سلام الحمد لله اشهد ان لا اله الا الله وحده لاشريك له يعني ستايش مخصوص پروردگار است و شهادت ميدهم كه خدائي سزاوار پرستش نيست مگر خدائي كه يگانه است و شريك ندارد و اشهد ان محمدا عبده و رسوله ، يعني شهادت ميدهم كه محمد صلي الله عليه و آله بنده خدا و فرستاده او است اللهم صلي علي محمد وآل محمد يعني خدايا رحمت بفرست بر محمد و آل محمد و تقبل شفاعته و ارفع درجته يعني قبول كن شفاعت پيغمبر را ودرجه آن حضرت را نزد خود بلند كن السلام عليك ايها النبي ورحمة الله وبركاته ، يعني سلام بر تو اي پيغمبر و رحمت وبركات خدا بر تو باد . السلام علينا و علي عباد الله الصالحين يعني سلام از خداوند عالم بر نمازگزاران و تمام بندگان خوب او ، السلام عليكم ورحمة الله و بركاته يعني سلام و رحمت و بركات خداوند بر شما مؤمنين باد.

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group