هجوم به خانه فاطمه زهراء سلام الله علیها در کلام ابن تیمیه
پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ واقعه تعرض به خانه امیرالمومنین علیه السلام در کتب و روایات شیعه فراوان به چشم میخورد و علماء و بزرگان شیعه بسیار آن را نقل کرده و در کتب خود آوردهاند به گونهای که این مطلب از واضحات نزد شیعه محسوب میشود.
اما نقل این حادثه از زبان بزرگان اهل سنت میتواند دلیل مضاعف و برهان قابل تاملی در مواجهه با ایشان باشد. جالب اینجاست که وهابیت معاصر چنین ادعا میکنند که اصلا هجوم و تعرضی به خانه دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم صورت نگرفته است و حال آنکه اگر تنها و تنها به کتب بزرگان خودشان همچون ابن تیمیه که از صاحبان مکتب ایشان است مراجعهای داشته باشند، به این حقیقت مهم دست خواهند یافت که او در کتاب منهاج السنه خود در ضمن روایتی ( انه کبس البیت لینظر هل فیه شئی من مال الله الذی یقسمه و ان یعطیه لمستحقه...) به این مطلب اعتراف میکند و میگوید: عمربن خطاب به خانه (فاطمه سلام الله علیها) هجوم برد تا ببیند آیا در آنجا چیزی از بیت المال هست تا آن را بین نیازمندان تقسیم کند!
این روایت صرف نظر از اینکه به مطلب دیگری اشاره دارد که خود بحث مفصلی را میطلبد ولی در حقیقت گویای این مطلب است که وی با همه کم معاندتهایی که نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارد، اما با این حال، اصل هجوم به خانه حضرت فاطمه سلام الله علیها را پذیرفته اما با تمسک به عذری بدتر از گناه و بیان اینکه هجوم با هدف تفتیش بیت المال صورت گرفته، در صدد توجیه آن بر آمده است.
اما سخن ما با ایشان: آیا شما در آیه تطهیر تاملی داشتهاید یا نه؟
آیا میدانید آیه مذکور دلالت بر پاکی خاندان اهل بیت دارد؟
خداوند در این آیه درباره خاندان اهل بیت چنین میفرماید: إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّـهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا؛ خداوند متعال چنین اراده کرده که منحصرا آلودگى را از شما خاندان [پيامبر ]بزدايد و شما را پاك و پاكيزه گرداند.[ احزاب/۳۳]
عصمت مطلقه و دوری اهل بیت از هر گونه زشتی و پلیدی از این آیه به آسانی قابل اثبات است.
بنابراین هجوم به خانه فاطمه زهرا سلام الله علیها ، آنگونه که ابن تیمیه مدعی شده،نمیتواند به انگیزه تفتیش صورت گرفته باشد.