مواظب بت ابن تیمیه باشید؟!
از سیاستهای بارز و خطرناک فرقه خبیث وهابیت میتوان به بت ابن تیمیه اشاره کرد بله درست مطالعه فرمودید (بت ابن تیمیه)
این فرقه سعی دارد با اشاعه دادن افکار و شخصیت منحرف و گمراه این فرد(ابن تیمیه)به عنوان عالم بزرگ مذهبی و معرفی او به عنوان یکی از علمای اهل سنت ،افکار پلید خود را در بین اهل سنت رواج دهد
و آن قدر سعی دارند برای این شخصیت قداست قائل شوند تا کسی جرات ایستادن در جلوی افکارو کتب پلید او را نداشته باشد و مشخص است که افکار او جز برادر کشی و توهین به مقدسات و اعتقادات شرک آلود را در پی ندارد
تا جایی که بسیاری از علماء اهل سنت در مقابل او دست به قلم شده و بر علیه او کتاب نگاشتند.
اما معلوم نیست چرا این اواخر برخی که حتی تا چند سال پیش اسم او را نمیدانستند سنگش را بر سینه میزنند و تمام مطالب او را مثل وحی منزل و فصل الخطاب برای اعتقادات اهل سنت میخواهند بشمارند که الحمدلله این کار از طرف علماء اهل سنت اصیل و با بصیرت مورد اعتراض و نقد و رد قرار میگیرد و این نیست مگر برای اینکه بتوانند در طولانی مدت جریان فکری وهابیت را که بتمامه در افکار این شخص منحوس(ابن تیمیه)موجود میباشد را با ترفندهای مختلف خوراک حوزه های علمیه و مردم تحصیل کرده اهل سنت نمایندتا شاید بتوانند وضعیت امنیتی و مذهبی داخل کشور را رو به تنش ببرند و همان کاری که با افغانستان و سوریه و عراق انجام دادن با ایران نیز انجام دهند و از آب گل آلود ماهی بگیرند
یکی از ظلالت های فکری این فرد منحرف (ابن تیمیه )را میتوان دفاع از ابن ملجم دانست (که برخلاف روایات و مبانی اهل سنت است)،تا جایی که مدحهایی را راجع به ابن ملجم میگوید که بسی جای تامل دارد و یکی از مواردی که میتوان بغض او را به اهل بیت و امام علی علیهم السلام مورد استناد قرار داد همین تمجیدهای او این شخص است با این که ابن ملجم مورد نکوهش پیامبر صلی الله علیه و اله وسلم قرار گرفته است.
قال ابن تيميّة: والذي قتل عليّاً کان يصلّي ويصوم ويقرأ القرآن، وقتله معتقداً أنّ اللّه ورسوله يحبّ قتل عليّ، وفعل ذلک محبّة للّه ورسوله في زعمه، وإن کان في ذلک ضالاًّ مبتدعاً
«ابن تيميّه» مي گويد: آن کسي که علي را کشت، اهل نماز و روزه بود و قرآن مي خواند، و معتقد بود که کشتن علي مورد رضايت خدا و پبامبر است، و اين کار را به خاطر به دست آوردن محبّت خدا و پيامبر انجام داد، اگر چه در اين عقيده دچار گمراهي شده بود.(۱)
و نيز مي گويد:«وقال أيضاً: قتله واحد منهم وهو عبدالرحمن بن ملجم المرادي مع کونه کان من أعبد الناس وأهل العلم»
علي بن ابي طالب را يکي از خوارج به نام عبد الرحمن بن ملجم در حالي که از عابدترين انسانها و داراي مقام علمي بود به قتل رساند.(۲)
ملاحظه مي کنيد که «ابن تيميّه»، ابن ملجم را چگونه مدح مي کند و او را مورد ذم نکوهش قرار نمی دهد با اين که پيامبر گرامي (صلي الله عليه وآله وسلم)، او را از شقي ترين انسانها و در رديف پي کننده ناقه ثمود شمرده است.
قال علي(عليه السلام): «أخبرني الصادق المصدّق أنّي لا أموت حتي أضرب علي هذه وأشار إلي مقدّم رأسه الأيسر فتخضب هذه منها بدم، وأخذ بلحيته وقال لي: يقتلک أشقي هذه الأمّة کما عقر ناقة اللّه أشقي بني فلان من ثمود»(۳)
قال الهيثمي: رواه الطبراني وأبو يعلي وفيه رشدين بن سعد وقد وثّق، وبقيّة رجاله ثقات.
حضرت امير (عليه السلام) مي فرمايد: پيامبر راستگو و راستين به من خبر داد که مرا شقي ترين انسانهاي اين امت به شهادت خواهد رساند ....
هيثمي رواياتي به اين مضمون نقل مي کند، سپس مي نويسد: روات اين روايات همه مورد وثوق هستند.
سپس روايت ديگري به همين مضمون نقل مي کند و مي گويد:
وقال بعد رواية أخري بهذا المضمون: رواه أحمد والطبراني والبزّار باختصار، ورجال الجميع موثّقون
احمد وطبراني و بزّار آن را به اختصار نقل کرده اند، و راويان اين حديث همه آنان ثقه مي باشند.(۴)
پی نوشت :
۱-منهاج السنه ج۱ص۱۵۳
۲-منهاج السنه ج۵ص۴۷
۳-مسند ابویعلی ۱/۴۳۱- المعجم الکبیر ۸/۸۳- کنزالعمال ۱۳/۱۹۲ - تاریخ مدینه دمشق ۴۲/۵۴۳
۴-مجمع الزوائد ۹/۱۳۶