مبلغ و مفتی سعودی : موسیقی حرام نیست
یکی از اهداف استعمار از روی کار آوردن فرقه های جعلی جدید از بطن ادیان الهی خصوصا اسلام ، ضربه زدن به آن ها و تخریب چهره واقعی ادیان الهیست ،بر همین اساس آنچه که امروزه به عنوان فرقه وهابیت یا سلفیه مشاهده می کنیم نمونه بارز و روشن چنین فرقه هایی است که سالها پیش توسط عوامل استعماری انگلیس و با هدف تخریب چهره واقعی دین اسلام خصوصا مذهب حقه تشیع و توسط مهره های فریب خورده و دست نشانده استعمار در مرکز شکل گیری اسلام یعنی شبه جزیره عربستان راه اندازی شد و هم اکنون نیز به نام اسلام ناب در حال تخریب تدریجی اسلام واقعی و تغییر تمامی احکام اسلامی به احکام آمریکایی و صهیونیستیست .
ظاهرا فتاوای شاذ ، نادر و جنجالی مفتیان غرب زده سلفی که امیال و شهوات نفسانی خویش را به عنوان اولین منبع معتبر خود در تشریع احکام الهی ، قرار داده اند ، پایانی ندارند ، البته وقتی هدف تغییر کامل احکام الهی باشد مسلم است که مهره های خود فروخته استعمار نیز تا رسیدن کامل به آن هدف یعنی تبدیل اسلام ناب محمدی به اسلام آمریکایی و درباری ، بیکار نمی نشینند .
این بار نیز نوبت ، مبلغ و به اصطلاح امام جماعت مسجد الحرام رسید که تکه دیگری از پازل تشکیل اسلام استعماری را کامل کند ، لذا در راستای این هدف طی نطقی بر عدم حرمت موسیقی اذعان نمود .
عادل الکلبانی" خطیب و مبلغ معروف سعودی با تکرار اظهارات جنجالی خود درباره موسیقی گفت : من در جوانی به اموری مانند نماز اهمیت نمی دادم ولی بعدا توبه کردم.
به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عادل الکبانی" خبر عزل خود از پیش نمازی مسجد الحرام را تکذیب کرد و گفت : به پیش نمازی مسجد الحرام انتخاب نشدم تا عزل شوم .وی در برنامه ای تلویزیونی اظهار داشت: من فقط برای اقامه نماز نافله در مسجد الحرام در ماه رمضان امسال انتخاب شدم .
الکلبانی با تکرار اظهارات جنجالی خود درباره موسیقی خاطرنشان کرد:
علمای بزرگی حرام بودن موسیقی را که ما قائل به آن هستیم ، قبول ندارند و این علما دلایلی برای مجاز بودن گوش کردن به موسیقی دارند که قابل توجه است .
وی افزود: نظرات متفاوتی درباره مساله گوش کردن به موسیقی وجود دارد ولی این مساله آن قدر مهم نیست که این همه جار و جنجال درباره اش ایجاد شود .
الکبانی درباره گوش کردن فرزندانش به موسیقی گفت : من یکی از دمکرات ترین پدران هستم و فرزندانم مانند دیگران به موسیقی گوش می دهند و نوارهای موسیقی را در خودروهای آنها می بینم و رادیو را برای گوش کردن به موسیقی باز می کنند.
این شیخ سعودی خاطرنشان کرد: من در جوانی به اموری مانند نمازاهمیت نمی دادم که بعدا توبه کردم.
چند سوال :
مسلما منظور وی از این اظهارات ، سخن گفتن پیرامون موسیقی حلال نیست ، چرا که اصلا در آن باب ، اختلافی وجود ندارد و اکثر قریب به اتفاق علما ، موسیقی حلال و غیر مطرب را که غنا نباشد،جایز شمرده اند . لذا به قرینه این سخن وی که می گوید : علمای بزرگی حرام بودن موسیقی را که ما قائل به آن هستیم ، قبول ندارند و این علما دلایلی برای مجاز بودن گوش کردن به موسیقی دارند که قابل توجه است ، معلوم می شود که وی پیرامون حلیت و جواز موسیقی مطرب و غنا که حرمت قطعی آن در قرآن و روایات نبوی مکررا ذکر شده ، سخن می گوید .
چگونه می توان آیات حرمت غنا در قرآن و اخبار و احادیث نبوی پیرامون آن را نادیده گرفت و حکم به جواز آن نمود ؟
آیا می توان حرام خدا را با امیال نفسانی و اغراض شهوانی خویش ، حلال نمود ؟
آیا آن چه ( غنا و مطرب ) اسلام آن را سر منشاء و مقدمه برانگیختن شهوت و تمایلات جنسی و به تبع افتادن در دام شیطان و ارتکاب سایر محرمات الهی ، معرفی کرده است ، را می توان چنان چه کلبانی معتقد است،بی اهمیت دانست ؟
آیا نگاه کردن و گوش کردن به موسیقی حرام که در اغلب موارد با صدای خوانندگان زن و رقص نامحرمان همراه است را می توان از مصادیق دموکراسی برشمرد و بر این اساس خود را فردی دموکرات معرفی کرد ؟
آری دموکراسی شیطانی و پوشالی غربی چیزی جز این نیست و جای تعجب نیست که مفتیان غرب زده سلفی سعودی نیز به این مساله افتخار کنند .
واقعا پشت پرده این فتاوای شاذ و نادر و تغییر تدرجی تک تک احکام اسلام ناب و جایگزینی آن ها با احکامی که اهداف استعمار را دنبال می نماید چه کسی است ؟