چهارشنبه 25 مهر 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

تعقيب نماز
مسأله 1122
مستحب است انسان بعد از نماز مقداري مشغول تعقيب يعني خواندن ذكر و دعا و قرآن شود . و بهتر است پيش از آن كه از جاي خود حركت كند و وضو و غسل و تيمم او باطل شود ، رو به قبله تعقيب را بخواند و لازم نيست تعقيب بعربي باشد ، ولي بهتر است چيزهائي را كه در كتابهاي دعا دستور داده‌اند بخواند ، و از تعقيب‌هائي كه خيلي سفارش شده است ، تسبيح حضرت زهرا سلام الله عليها است كه بايد به اين ترتيب گفته شود : 34 مرتبه الله اكبر ، بعد 33 مرتبه الحمد لله بعد از آن 33 مرتبه سبحان الله و ميشود سبحان الله را پيش از الحمد لله گفت ولي بهتر است بعد از الحمد لله گفته شود .
مسأله 1123
مستحب است بعد از نماز ، سجده شكر نمايد و همين قدر كه پيشاني را بقصد شكر بر زمين بگذارد كافي است ، ولي بهتر است صد مرتبه يا سه مرتبه يا يك مرتبه ، شكرا لله يا شكرا يا عفوا بگويد ونيز مستحب است ، هر وقت نعمتي به انسان ميرسد يا بلائي از او دور ميشود سجده شكر بجا آورد .
صلوات بر پيغمبر
مسأله 1124
هر وقت انسان اسم مبارك حضرت رسول صلي الله عليه و آله وسلم مانند محمد و احمد ، يا لقب و كنيه آنجناب را مثل مصطفي و ابو القاسم بگويد يا بشنود ، اگر چه در نماز باشد ، مستحب است صلوات بفرستد .
مسأله 1125
موقع نوشتن اسم مبارك حضرت رسول صلي الله عليه وآله وسلم مستحب است صلوات را هم بنويسد ونيز بهتر است هر وقت آن حضرت را ياد ميكند صلوات بفرستد.

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group