محبت ویژه عالم به امام حسین (ع)
خاموش نشده نور عشق و محبت امام حسین(ع) در دلها
مقدمه: قانون عمومی ولادت و مرگ عمومی و خصوصی در عالم است که نوح ۲ هزار ساله و لقمان ۳ هزار ساله هم می میرد و لقمان دنیا را به کاروانسرا و درب تشبیه می کند و نوح به عزرائیل می گوید: کسی که می داند مانند توئی در قضای او هستی چطور اعتماد به دنیا کند.
انسان ها، دولت ها، نظریه ها، شخصیت ها می آیند و می روند و مرگ عمومی و خصوصی دارند مثل نظریه بطلمیوس و گالیله.
= امام حسین (ع) فوق نوابغ است لذا دانشمند فرانسوی می گوید که جهان به منزله دریا و حوادث به منزله امواج که پدید می آیند و بزرگ و بعد کوچک و بعد ناپدید می شوند و می میرند بخلاف قضیه کربلا .
= اگر انسان در ایام محرم و صفر با یک هواپیما سفری داشته باشند در هر شهر شیعه نشین گمان می کند که تشییع جنازه امام حسین (ع)است.
= یعنی امام حسین (ع) مرگ اختصاصی ندارد.
هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق ثبت است در جزیره عالم دوام ما
دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد آری آن جلوه که فانی نشود نور خداست
آیه: یریدون لیطفؤوا نور الله بافواههم و الله متّم نوره
حضرت زینبت س : یزید کد کیدک واسع سعیک فوالله لا تمحو ذکرنا
سخنان ائمه ع و پیامبر ص
۱- پیامبر اکرم ص: حسین منی و انا من حسین،الحسن و الحسین سید اشباب اهل الجنة
۲- امام علی(ع): بابی انت و امی الحسین
۳- امام مجبتی (ع):لا یوم کیومک یا ابا عبد الله
۴- امام سجاد(ع):انا ابن من قتل صبری مانند پرنده ای که با نوک چاقو در قفس کشته شد.
۵- امام باقر(ع): خداوند در مقابل شهادت ۳ چیز به امام حسین(ع)عطا فرمود:
الف) الشفاء فی تربته
ب ) واجابة الدعا تحت قبة
ج ) والا مامه فی نسله
۶- امام صادق(ع): حنکوّا اولادکم بتربة الحسین ع فانه املن من کلّ داء بح/۹۸/۱۲۴
۷- امام کاظم(ع): من زار قبر الحسین عارفا بحقّه غفر الله ما تقدم من رنبه و ما تأخر
۸- امام رضا(ع): یابن الشبیب ان کنت باکیا فابک للحسین ع فانه ذبح کذبح الکبش
۹- امام جواد(ع): آسمان گریه نکرد مگر بر حضرت یحیی(ع)و امام حسین (ع)
۱۰- امام هادی(ع): اشهد انک قد اقمت الصلوة و اتیت الزکاة
۱۱- امام عسگری(ع): یکی از علائم مومن خواندن زیارت اربعین است.
۱۲- امام زمان (ع): لا بکیّن علیک بدل الدموع دما
فضیلت زوّآر امام حسین(ع)بر حجاج بیت اللله الحرام در روز عرفه.
ویژه بودن ولادت: مشتق بودن اسم از اسم خدا
= فرزندی به جز حسین بن علی(ع)و یحیی بن زکریا(ع)شش ماهه به دنیا نیآمده است.
مقاتل الطالبین/۷۸/بح /۴۴/۲۰۲/کافی/الحجمه/ح ۲/ارشاد مفید/۱۹۸/حدیقة الشیعة/۴۹۷
امام صادق(ع): کان بین الحسن و الحسین علیهما السلام طهر و کان بینهما فی المیلاد ستتّه اشهر وعشرا.
= میان تولد امام حسن و انعقاد نطفه امام حسین یک طهر فاصله بوده و اختلاف سن آنها شش ماه و ده روز بوده است.
مضمون روایات
الحسن و الحسین اسمان من اسماء الجنة ما سمیّت العرب بهما فی الجاهلیّة
(حیاة الامام الحسین بن علی/۱/۳۰)
عن جابر قال النبی ص عیّ الحسین حسنا لانّ باحسان الله قامت السموات و الارضون و اشتق الحسین من الاحسان و علی و الحسن من اسماء الله تعالی و الحسین تصیغه الحسن بح/۴۳/۲۵۲
پیامبر ص(ابراهیم فدای حسین) حیاة الحسین را/۹۵
ابن عباس می گوید:خدمت رسول خدا ص بودم.حسین ع روی زانوی راست پیامبر ص و ابراهیم روی زانوی چپ حضرت نشسته بودند و پیامبر ص گاهی حسین و گاهی ابراهیم را می بوسید،حالت وحی به حضرت دست داد و پس از آن حضرت فرمودند:
جبرئیل بعد از ابلاغ سلام پروردگار،گفت:خدا می فرماید این دو فرزند را بر شما باقی نمی گذارم باید یکی را فدای دیگری بنمایی.پیامبر به ابراهیم نظر کرد و گریست و فرمود اگر ابراهیم بمیرد فقط من محزون می شود امام اگر حسین ع بمیرد فاطمه علی و من محزون می شویم و من اندوه خود را بر حزن فاطمه و علی ترجیح می دهم.جبرئیل ابراهیم قبض روح گردد.ابراهیم را فدای حسین کردم(ابراهیم پس از سه روز بیماری وفات کرد.)
از این پس هرگاه پیامبر ص فرمود:قربان کسی که ابراهیم را فدای او کردم.