چهارشنبه 6 تير 1403

                                                                                                                        


                                   

                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

منو سخنرانی مکتوب

گناه کنید اما به پنج شرط

مجوز گناه با پنج شرط ایجاد انگیزه اولیه در این منبر می خواهم مجوز گناه را صادر کنم البته من که نه بلکه امام حسین  می فرمایند هر کس می خواهد گناه کند، اجازه آن صادر را امام حسین  صادر کردند؛ اما با شرط و شروطی. اگر فردی این شروط را انجام داد هرگناهی که دلش خواست انجام بدهد. مردی محضر مبارک امام حسین رسید و گفت:«أَنَا رَجُلٌ عَاصٍ وَ لَا أَصْبِرُ عَنِ الْمَعْصِیَهِ فَعِظْنِی بِمَوْعِظَهٍ؛ من مردی گناهکاری هستم و در برابر گناه صبور نیستم مرا نصیحتی فرما.» برخی از گناهان جذابیّت ظاهری دارد. مانند مسائل جنسی، رسیدن به قدرت، رسیدن به مال دنیا.نفس‌های ضعیف نمی توانند در مقابل آنها مقاومت کنند. این تسلیم در مقابل گناه ناشی از جهل و غفلت انسان است؛ ولی چقدر زیباست که همانند این مرد به کشتی نجات رو بیاوریم و از نور چراغ هدایت بهرمند شویم. حضرت به فرمودند:« افْعَلْ‏ خَمْسَهَ أَشْیَاءَ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ؛ پنج کار را انجام بده و آنگاه هر چه می خواهی گناه کن.» اقناع اندیشه به روش تنظیم و دسته بندی شرط اول «لَا تَأْکُلْ رِزْقَ اللَّهِ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ؛ روزی خدا را مخور و هر چه می خواهی گناه کن.»

قرآن کریم می فرماید: «وَ ما مِنْ دَابَّهٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُها وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّها وَ مُسْتَوْدَعَها کُلٌّ فی‏ کِتابٍ مُبینٍ ؛ هیچ جنبنده‏اى در زمین نیست مگر اینکه روزى او بر خداست! او قرارگاه و محل نقل و انتقالش را مى‏داند همه اینها در کتاب آشکارى ثبت است! [در لوح محفوظ، در کتاب علم خدا] » طرز روزى رساندن خداوند به موجودات مختلف، راستى حیرت انگیز است،

از جنینى که در شکم مادر قرار گرفته تا حشرات گوناگونى که در اعماق تاریک زمین و لانه‏هاى پرپیچ و خم و در لابلاى درختان و بر فراز کوهها و در قعر دره‏ها زندگى دارند که از دیدگاه علم او هرگز مخفى و پنهان نیستند، و همانگونه که قرآن مى‏گوید خداوند، هم جایگاه و «آدرس اصلى» آنها را مى‏داند و هم محل سیار آنان را، و در هر جا باشند روزیشان را به آنان حواله مى‏کند . پاسخ به شبهه و در پاسخ این سؤال که آیا «روزى» هر کس از آغاز تا پایان عمر تعیین شده، و خواه ناخواه به او مى‏رسد؟ باید بگوییم درست است که روزى هر کس مقدرو ثابت است، ولى در عین حال مشروط به سعى و تلاش و کوشش مى‏باشد، و هرگاه این شرط حاصل نشود مشروط نیز از میان خواهد رفت.

حضرت سلیمان  رهبر بزرگ‌ترین حکومت دنیا بود. او سربازان بسیار زیادی داشت که برای غذا دادن به آنان، ده‌ها و شاید صدها دیگ بزرگ غذا آماده می‌کرد. یک روز نهنگی به حضرت سلیمان  گفت: «ای سلیمان! غذای امروز من را تو بده. امروز می‌خواهم مهمان تو باشم.» سلیمان، درخواست نهنگ را پذیرفت و دستوار داد که چندین دیگ غذا آماده کنند و برای نهنگ، در دریا بریزند. وقتی غذای نهنگ را در دریا ریختند، نهنگ سرش را بالا آورد و همه‌ی آن را یک‌جا قورت داد. نهنگ بعد از تمام کردن غذاها، به سلیمان گفت: «من که هنوز سیر نشدم. من هر روز چندین برابر این، غذا می‌خورم.» سلیمان تعجب کرد و پرسید: «آیا در دریا حیوانات دیگری هم مانند تو هستند که این‌همه غذا بخوردند؟» نهنگ گفت: «آری، هزاران گروه مانند من در دریا هستند.» پیامبر خدا که این حرف را شنید به یاد بزرگی و قدرت خدا افتاد و گفت: «خدا چه پادشاه بزرگی است که به همه‌ی موجودات زنده غذا می‌دهد .» شرط دوم «اخْرُجْ مِنْ وَلَایَهِ اللَّهِ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ؛از حکومت خدا بیرون برو و هر چه می خواهی گناه کن.»

در دعای کمیل می خوانیم: «اللَّهُمَّ عَظُمَ سُلْطَانُکَ وَ عَلَا مَکَانُکَ، وَ خَفِیَ مَکْرُکَ وَ ظَهَرَ أَمْرُکَ، وَ غَلَبَ قَهْرُکَ وَ جَرَتْ قُدْرَتُکَ، وَ لَا یُمْکِنُ الْفِرَارُ مِنْ حُکُومَتِک؛ اى خدا پادشاهى تو بسیار با عظمت است و مقامت بسى بلند است و مکر و تدبیرت در امور پنهان است و فرمانت در جهان هویداست و قهرت بر همه غالب است و قدرتت در همه عالم نافذ است و کسى از قلمرو حکمت فرار نتواند کرد.» آیا انسان می تواند از زمین و آسمانها خارج شود ؟ آیا می تواند جائی را پیدا کند که ملک خدا و تحت فرمان خدا نباشد؟ قرآن کریم می فرماید:« یا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطارِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ فَانْفُذُوا لا تَنْفُذُونَ إِلاَّ بِسُلْطان‏؛ اى گروه جنّ و انس! اگر مى‏توانید از مرزهاى آسمانها و زمین بگذرید، پس بگذرید، ولى هرگز نمى‏توانید، مگر با نیرویى (فوق العاده) » ‏شرط سوم «اطْلُبْ مَوْضِعاً لَا یَرَاکَ اللَّهُ وَ أَذْنِبْ‏ مَا شِئْتَ؛جایی را انتخاب کن تا خداوند تو را نبیند و هر چه می خواهی گناه کن.»

 قرآن کریم می فرماید: «…وَ کَفى بِرَبِّکَ بِذنُوبِ عِبادِهِ خَبِیراً بَصِیراً ؛ کافى است که خدا نسبت به گناه بندگان خود دانا و بینا است». مضمون « خدا به آنچه می کنید، بیناست» نوزده بار در قرآن کریم بکار رفته است و مضمون« شنوای بینا» یازده بار و مضمون « آگاه بینا» پنج بار و مضمون «خداوند به بیناست» چهار بار، مضمون«پروردگار تو بیناست» و «تو بر احوال ما بینایی» و پروردگارش بر احوال او بینا بود» و «بیناست او به هر چیزی» نیز هر کدام یک بار بکار رفته اند .

شرط چهارم «إِذَا جَاءَ مَلَکُ الْمَوْتِ لِیَقْبِضَ رُوحَکَ فَادْفَعْهُ عَنْ نَفْسِکَ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْتَ؛ وقتی عزرائیل برای گرفتن جان تو آمد او را از خود بران و هر چه می خواهی گناه کن.» قرآن کریم می فرماید: «أَیْنَما تَکُونُوا یُدْرِکْکُمُ الْمَوْتُ وَ لَوْ کُنْتُمْ فی‏ بُرُوجٍ مُشَیَّدَهٍ؛ هر جا باشید، مرگ شما را درمى‏یابد هر چند در برج هاى محکم باشید .» قرآن کریم در جایی دیگر می فرماید «فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ لا یَسْتَأْخِرُونَ ساعَهً وَ لا یَسْتَقْدِمُون ؛ و براى هر امّتى اجلى است پس چون اجلشان فرا رسد، نه [مى‏توانند] ساعتى آن را پس اندازند و نه پیش»

شرط پنجم «إِذَا أَدْخَلَکَ مَالِکٌ فِی النَّارِ فَلَا تَدْخُلْ فِی النَّارِ وَ أَذْنِبْ مَا شِئْت ‏؛ زمانی که مالک دوزخ تو را به سوی آتش می برد در آتش وارد مشو و هر چه می خواهی گناه کن.» «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ ناراً وَقُودُهَا النَّاسُ وَ الْحِجارَهُ عَلَیْها مَلائِکَهٌ غِلاظٌ شِدادٌ لا یَعْصُونَ اللَّهَ ما أَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ ما یُؤْمَرُون‏ ؛ اى کسانى که ایمان آورده‏اید، خودتان و کسانتان را از آتشى که سوخت آن، مردم و سنگهاست حفظ کنید: بر آن [آتش‏] فرشتگانى خشن [و] سختگیر [گمارده شده‏] اند. از آنچه خدا به آنان دستور داده سرپیچى نمى‏کنند و آنچه را که مأمورند انجام مى‏دهند.» قرآن در سوره زخرف آیه ۷۷ می فرماید: «وَ نَادَوْاْ یَامَالِکُ لِیَقْضِ عَلَیْنَا رَبُّکَ قَالَ إِنَّکمُ مَّکِثُون‏؛ آنها فریاد مى‏کشند: «اى مالک دوزخ! (اى کاش) پروردگارت ما را بمیراند (تا آسوده شویم)!» مى‏گوید: «شما در این جا ماندنى هستید پانوشت ۱. شعیری، محمد بن محمد، جامع الأخبار(للشعیری)، ۱جلد، مطبعه حیدریه – نجف، چاپ: اول، بى تا. ۲. جزائرى، نعمت الله بن عبد الله – مشایخ، فاطمه، قصص الأنبیاء ( قصص قرآن – ترجمه قصص الأنبیاء جزائرى)، ۱جلد، انتشارات فرحان – تهران، چاپ: اول، ۱۳۸۱ ش.

اطلاعات تماس

 

روابط عمومی گروه :  09174009011

 

آیدی همه پیام رسانها :     @shiaquest

 

آدرس : استان قم شهر قم گروه پژوهشی تبارک

 

پست الکترونیک :    [email protected]

 

 

 

درباره گروه تبارک

گروه تحقیقی تبارک با درک اهميت اطلاع رسـاني در فضاي وب در سال 88 اقدام به راه اندازي www.shiaquest.net نموده است. اين پايگاه با داشتن بخشهای مختلف هزاران مطلب و مقاله ی علمي را در خود جاي داده که به لحاظ کمي و کيفي يکي از برترين پايگاه ها و دارا بودن بهترین مطالب محسوب مي گردد.ارائه محتوای کاربردی تبلیغ برای طلاب و مبلغان،ارائه مقالات متنوع کاربردی پاسخگویی به سئوالات و شبهات کاربران,دین شناسی،جهان شناسی،معاد شناسی، مهدویت و امام شناسی و دیگر مباحث اعتقادی،آشنایی با فرق و ادیان و فرقه های نو ظهور، آشنایی با احکام در موضوعات مختلف و خانواده و... از بخشهای مختلف این سایت است.اطلاعات موجود در این سایت بر اساس نياز جامعه و مخاطبين توسط محققين از منابع موثق تهيه و در اختيار كاربران قرار مى گيرد.

Template Design:Dima Group