اگر بخواهیم خرد و عقل را تصویر کنیم مهمترین نشانه آن در حضرت امام حسن (ع) است / البته تمام ائمه این صفات را دارند اما مثلاً می گویند : تجسم علم حضرت علی است و تصور عفاف حضرت زهرا و تصور خرد امام حسن (ع) است / و مثلاهر کدام از ائمه سلام و صلوات خاصی دارند که وقتی به امام حسن مجتبی (ع( می رسد
می فرمایند : سلام بر آنکه امام بلند است و فضایل در زندگی او جمع است که نخستین میوه زندگی حضرت فاطمه و حضرت علی (ع) است که در روز تولد ایشان حضرت محمد فرمودند : پسرم را بدهید و نگفت دخترم ، پسرت را بده بلکه گفتند : ابنی پسرم را بده که این روی عنایت بوده است و بارها این جمله را فرموده اند
انس بن مالک میگه رفتم داخل مسجد دیدم پیامبر نشسته امام حسن هم کوچیک بود هی میرفت روی شانه های پیامبر گفتم شاید این بچه با بازیهاش پیامبر رو ازار بده رفتم دستش رو گرفتم از شونه های پیامبر آوردمش پایین پیامبر فرمود :انس پسرم و ثمره قلبم رو رها کن و اینکه چقدر پیامبر امام حسن را دوست داشتند و با ایشان بازی می کردند و ایشان گفته اند که امام حسن ثمره عمر من است و هر که حسن مرا آزار دهد انگار که مرا آزار داده و از ایشان به عنوان پسرشان یاد کرده اند و مرتب می فرمودند : اینها پسران من هستند و اینها همه نکته است و حرف دارد که خیلی از مغرضین تلاش فراوان کردند که این لقب را از ائمه بگیرند تلاش کردند این تعبیر ابن رو بگیرند
لذا معاویه اعلام کرد که هرکسی به این دو بگه ابن رسول الله با اون برخورد میکردند و جرم محسوب میشد چون اگر میگفتند ابن دیگه نمیتونست اونها رو آزار بدهد چون فرزندان پیامبر بودند دیگه نمیتونستن کربلا رو علم کنند اهلبیت هم همیشه زوی این قضیه عنایت داشتند و میفرمودند اناابن رسول الله همیشه تاکید داشت که بگید فرزندان علی بن ابی طالب چون با علی هم دشمنی داشتند و به خاطر همین بود که ائمه همیشه تاکید داشتند این دو بزرگوار را در ادعیه و مراسم به نام پیامبر و اهل بیت ذکر کنند و خود پیامبر هم بسیار اصرار داشتند که به انها منصوب شوند با نام فرزندان خودشان و این از برکت حضور آن عزیزان بوده است
ذکوان میگه یه روزی معاویه از من خواست تا نام همه نوه ها و فرزندانم رو بنویس مسخوام بدونم چقدر هستند میخوام براشون یه جایزه ایی چیزی بگیرم میگه اسم پسرهاشو نوشتم اسمی دخترها و نوهای پسریش رو نوشتم ولی اسامی نوه های دختریش رو ننوشتم توی جمعی مروان و دیگران نشسته بودند لیست رو بهش دادم نگاه کرد به لیست گفت پسرهای دخترام نیستند من اونها رو خیلی دوستشون دارم گفتم مگه شما نگفتید حسن و حسین پسران پیامبر نیستند چون از زهرای مرضیه هستند چطور میگی پسرهام چطور اطلاق ابن و فرزند میکنی میگه سرش رو انداخت پایین و در پاسخ دادن ماند و این یک جریان حساب شده بوده است .
یحیی بن یعمر از علمای خراسان بود رو با غل و زنجیر اوردند اوردنش پیش حجاج گفت شنیدم تو توی جلساتت فرزندان امام حسن و حسین رو فرزندان پیغمبر میخونی گفت چرا این کار رو میکنی ؟گفت به دلیل قرآن.گفت کدام قرآن و کدام آیه؟ گفت به دلیل قرآن . که در بیان ذریه نوح و نوحا هدیناه من قبل و من ذریته داود وسلیمان وزکریا و ... و عیسی با آنکه وی از طرف پدر به نوح نمی رسید چون عیسی بدون پدر به دنیا آمد .عیسی از طریق مادر به نوح میرسه قرآن به فرزند دختر فرزند خطاب مبکنه . حجاج گفت بند رو باز کنید استدلالش قوی هست درسته.
این در زمان موسی بن جعفر هم بود که هارون در مقابل حرم پیامبر السلام علیک یابن عم و امام هم گفت السلام علیک یا رسول الله السلام علیک یا ابه . – پرسید به چه دلیل – فرمود به دلیل آیه مباهله .
اگر اینان شدند فرزندان پیامبر احترام به آنان احترام به پیامبر و اهل بیت است و 14 معصوم بسیار به انان احترام و تکریم سفارش شده است و تا زمان امام زمان اهل بیت جریان دارد و باید از امام اول تا آخرین یعنی دوازدهمین به یک شکل احترام گذاشته شود
حدیث معروفی از پیامبر در صحیح بخاری و صحیح مسلم و سنن ابن ماجه وسنن ترمذی که از مهمترین کتب حدیثی اهل سنت و یکی از شارحان این حدیث می نویسد هذا حدیث حسن صحیح نیکو ست و سندش قطعی است . ائمه بعد از من اثنی عشر و در برخی خلیفه تعبیر آمده است . شارح ترمذی : در شناخت این دوازده نفر مانده ام خلفای پس از پیامبر تا انقراض خلافت 40 نفر بودند از اول حساب کردم نشد زیرا یزید نمی تواند جزء اینها باشد . فقط خوبها را حساب کردم 6-7 نفر بیشتر نشد . در آخر می نویسد انا لا افهم هذا الحدیث .
سیوطی : منظور پیامبر همان 12 خلیفه اول هستند خلفای چهارگانه و امام حسن ومعاویه و یزید و معاویه بن یزید و مروانیان تا 12 نفر درست شود سلیمان بن عبد الملک آخری . ولید بن عبدالملک در حوض می نشست و آنقدرشراب می خورد که در حوض فرو میرفت جزء همین هاست و عبدالملک بن مروان با نصب حجاج جزء همین هاست . ابن اثیر می نویسد مسلما این 12 تا 12 تای شیعه نیستند . درحالی که خلیفه لزوما به معنای حاکم بالفعل نیست . البته محمود ابوریه در اضواء علی االسنه النبویه به توجیهات فوق خندیده است . در عربستان کتابی چاپ کرده اند که اهل بیت را بر زنان پیامبر نیز تطبیق کرده است وبرای اینکه زیر بار عصمت اهل بیت نروند نظریه عدالت صحابه را مطرح کرده اند .
خالد بن ولید در زمان خود پیامبر جنایت کرد و عده ای از مسلمانان را به شهادت رساند و عنوان فاسق را در قرآن از آن خود کرد .بعد پیامبر دستانش رو بلند کرد گفت خدایا من از جنایت خالد برائت می جویم بعد به علی گفت برو از قبیله رضایت بخواه دیه اونها رو بده برگرد
ابوهریره کمتر از دوسال در زمان پیامبر بوده بیش از 5000حدیث جعلی به پیامبر نسبت داده بعضی از احادیثش رو انسان شرمش میشه نقل بکنه عین حرفهای علمای یهود هست فقط این بازسازیش کرده اورده در منابع اسلام به این ها میگن اسرائیلیات که امیرالمومنین میفرماید اگر کسی پیش من این داستانها رو نقل کنه من حد میزنم
یکی پیش امام رضا علیه السلام یکی از همین داستانها رو نقل کرد امام سه بار زد به پیشانیش فرمود:سبحان الله سبحان الله سبحان الله این دروغها چیه به انبیاء الهی نسبت میدید
سلمان رشدی کتاب ایات شیطانی رو از همین منابع اسلامی نوشت از همین حرفهایی که همینها به پیغمبر نسبت دادند سهو نسبت دادن خطا نسبت دادند اشتباه نسبت دادند بی حیایی نسبت دادندارتباط با شیطان نسبت دادند
کتاب نقش ائمه در احیای دین و معالمه المدرسین قداستها زداییهایی که از پیامبر شده اینها رو بیان کرده رقص شراب موسیقی ادم شرمش میشه اینها که قداست پیامبر رو پایین اوردند عادل هستند؟
برای توجیه فسق و فجور برخی خلفا نیز ساحت پیامبررا به برخی امور زشت مانند سهو . لهو لغو . تاثیر پذیری از شیطان و... نسبت داده اند .
ولی البته اگر کسی در قلبش مرض و بیماری باشد زیر بار نمی رود و نخواهد پذیرفت و اگر از سپاه اصلی اهل دشمن سراغ بگیرید همه می خواستند به اهل بیت صدمه بزنند تا سند قطعی و غیر قابل انکار وابستگی فرزندان علی و فاطمه به حضرت پیامبر کمرنگ شود و از احترام و وجه بیافتد
چرا اینقدر تاکید هست که به حضرت علی امیرالمومنین گفته بشهدشمن میخواست این تعبیر اختصاصی نباشه عمر این تعبیر رو در مورد خودش به کار برد بعد هم بقیه بکار بردند